Heb je de brommer gekocht met deze cilinder?Of zat er de membraamcilinder er op?
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Lekkage blok
Heb je de brommer gekocht met deze cilinder?Of zat er de membraamcilinder er op?
Ja toen ik de brommer kocht zat deze cilinder erop. Ik heb niets verwisseld maar toch krijg ik hem niet luchtdicht
Hoi Rimmert
Ik ben geen sachs kenner. maar is het een idee om het onder druk af te persen uit laatpoort dicht en carburateur er af en daar luicht druk op zetten en kijken en luisteren waar het lekt (er zijn van die hulp middelen te koop om dit te doen)
Vriendelijke Groet Evert
Altijd moeilijk vanaf een afstand op een forum te oordelen,het werkt natuurlijk beter als je naast de brommer staat,maarrrrr:
Al lekt de voetpakking als een gieter,de motor moet gewoon blijven lopen als je daar remmenreiniger opspuit,de vonk zit boven je zuiger,niet bij de cilindervoet.Ik denk zelfs dat de voetpakking helemaal niet lekt,maar dat de nevel van je spuitbus de ontsteking bereikt.Bij nevel op de puntjes houdt ie er wel degelijk mee op,maar NIET door een lekke voetpakking.
Is het doorvoerrubber van de bougiekabel op het blok nog heel en goed bevestigd?
Is misschien de bougiekabel poreus of beschadigt?
Qua inhouden,welke sproeier heb je gemonteerd?Bij een 12mm aan de snelle cilinder moet je rond de 64 sproeier uitkomen.
Jouw oplossing van het ingekorte plastic luchtfilter zou ook moeten werken,geen idee hoe de oorspronkelijke 8 mm Bing eruit ziet,plaats het luchtfilter van de 8 mm eens aan de 12 mm,desnoods met ductape.Dat filter zal minder lucht doorlaten,en moet de motor beter oppakken.
Uiteraard is dit niet de definitieve oplossing,maar het helpt wel te ontdekken waar het probleem zit.
Hallo
Bedankt voor je reactie
Ik heb ik heb nu volgens mij de voet wel weer dichtgekregen. Maar hij kan de remmenreiniger toch door de voet naar binnenzuigen en dan de verhouding van het mengsel verpesten? Volgens mij zorgt remreiniger ervoor dat hij stopt door dat het mengsel niet meer in de goede verhouding is. Ik moet ook nog een pakking hebben voor de carburateur op de cilinder dat heb ik nu wel tijdelijk opgelost maar ik moet dan eerst iets aan dat luchtfilter doen.Ik heb trouwens sproeier 64 erin en daar liep hij altijd mooi mee. Ook heb ik een nieuwe bougiekabel en is de afdichting nog goed. Maar het luchtfilter van de 8mm heb ik hier liggen het is een metalen een maar de doorgang is al wel 12mm terwijl hij bij de 8mm carb zat. kan het zijn dat ze gewoon geen 8mm gat hebben in dat filter maar gewoon een 12mm zodat hij op beide gebruikt kon worden? Maar volgens mij sluit mijn plastic variant niet mooi af daarom wou ik een orginele metalen. Want de vorm van die plastic variant vervormt steeds. En iets wat ik niet snap, Ik heb een orginile politiecilinder op een orgineel blok. Met een 12mm carburateur die later gemaakt is want een orgineel kon ik niet vinden. Maar zou dit probleem van niet passen dan niet bij veel meer mensen moeten spelen?
Een politiecilinder heeft altijd een korter luchtfilter,dit komt omdat de flens van de cilinder meer richting frame zit.Een after-market 12mm heb ik nooit gezien,dus weet ik niet waar deze in afwijkt,de orginele worden vaak op beurzen aangeboden.
Als het filter van de 8mm past,monteer deze dan,en kijk hoe ie dan loopt.
Met wat voor pakking zat de 8mm op de cilinder?
Misschien kan je wat foto's plaatsen hoe alles eruit ziet,is vaak duidelijker dan een omschrijving.
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: