Dan mag je inderdaad aannemen dat ie lek dicht is. Zolang je bougie niet wit is na een stuk rijden kun je er vanuit gaan dat het gewoon goed zit.
Maar nu kun je dus eindelijk rijden? Of wil ie dat nog niet?
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Lekkage blok
Dan mag je inderdaad aannemen dat ie lek dicht is. Zolang je bougie niet wit is na een stuk rijden kun je er vanuit gaan dat het gewoon goed zit.
Maar nu kun je dus eindelijk rijden? Of wil ie dat nog niet?
ja ik kan nu rijden en ik heb ook iets heel vreemds ontdekt (zelf vond ik het vreemd misschien is het heel normaal) Ik had er de hele avond gedoe mee rijden testen met heel veel gedoe krap 40 wind mee op de teller. hij trok niet door en hij ging langzamer dan hij zou moeten. Nou haalde ik het lucthfilterhuis eraf en dacht ik eens zien hoe dat rijdt dat reed met heel veel bwoaap en niet echt. Maar ik dacht ik haal het filter eruit zet alleen de behuizing erop. Nu rijdt ie als een raket ik teste in de buurt zonder helm en hij bleef maar doortrekken ik zat al op meer dan 50 op de teller maar toen stopte ik maar omdat ik geen helm had en er zijstraten waren. Dus hoe kan dit? En kan ik zonder filter rijden? Of moet ik een speciaal filter hebben? Onlangs heb ik het filter schoongemaakt dus ik denk niet dat dit het is maar ik weet het niet zeker.
Welke maat sproeier heb je erin zitten? Misschien dat die te groot is en dan loopt ie met meer lucht beter.
Het kan ook zijn dat ie zonder filter te arm loopt, dan wordt het vermogen groter. Dit is na een tijdje af te lezen aan de bougie die dan wit/grijs wordt.
Het eerste wat je zegt snap ik denk ik wel maar dat tweede is dat niet wat tegenstrijdig? Want ik weet niet zeker welke sproeier er in moet. Ik rij namelijk niet met een hele grote sproeier volgens mij, Ik heb nu een 64 voor er in voor de 12mm op politiecilinder. En hij maakt daarmee soms een beetje een bwoaap geluid. Volgens mij liep hij dan wat arm? Maar kan dit ook gewoon een geluid zijn wat hoort bij de carburateur ofzo?
Er zijn drie mogelijkheden, arm-goed-rijk.
Indien de sproeier te groot is loopt ie met meer lucht beter. Dan ga je van rijk naar goed zodra je het filter eraf haalt.
Een (benzine) verbrandingsmotor heeft de rare eigenschap dat zodra die arm begint te lopen het vermogen stijgt, daar ga je dus harder van. Als de motor goed loopt, en je haalt het luchtfilter er af gaat ie arm lopen.
Ik denk dat 64 wel een beetje groot is voor een 12mm, en dat een 58 of 60 beter in de buurt komt.
In de 12mm Bing zijn vele uitvoeringen.En heeft elk merk een eigen type carburateur.Voorbeeld:de Batavus MK2 heeft hetzelfde blok als een Sparta Sport 2v.Maar de carburateur is niet hetzelfde.
De Sparta Grand Sport 4v uit 1969 werd standaard geleverd met een politiecilinder,en een Bing 1/12/168
Sproeier was maat 64,en daar liep ie prima mee.
Monteer je een ander type Bing,dan is het sproeierverhaal heel anders,de afstelling klopt niet meer,en je moet gaan uitproberen.
Je schrijft dat je een imitatie-Bing hebt geplaatst,misschien dat het goed kan werken,maar van een aanbevolen sproeier is geen sprake meer.
Je hebt zelfs kans dat ie nooit goed gaat lopen,persoonlijk heb ik slechte ervaringen met imitatie Bing.
Sukses ermee.
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: