Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Lekkage kop

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Het gaat trouwens om een politie cilinder, Maar de kop lijkt niet krom,
Heb je voor de politie cilinder ook een kop liggen, Tweetaktrijder?

Groet Rimmert 

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Het fluitende geluid komt misschien toch niet door de kop, Het klinkt daar het luidst volgens mij, Maar ik heb vandaag de kop, Carburateur en uitlaat eraf gehaald. Wanneer ik dan de motor flink rondtrap onstaat het fluitende geluid ook, Dus het moet ergens anders weg komen, Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik kan zelf niet zo goed bedenken waar het fluitende geluid zo moeten ontstaan.

tweetaktrijder
Citeer
Privébericht
Naar profiel
tweetaktrijder

Hoi ik heb hier meerdere kopjes te liggen 

maar zie je ook olie /benz sporen tussen je kop en cilinder ?

en een fluitend geluid  geen idee lagers die fluiten ? of iets wat aan schaaft? of zuiger of zuigerveren ?

zeg het maar moeilijk te beoordelen vanachter de pc 

maak ff een foto van de kop als deze echt krom is kijk ik ff of ik wat heb liggen 

vr gr tweetaktrijder

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

ik zie opzich geen sporen tussen de kop en de cilinder. Maar het fluitende geluid is begint na ongeveer een minuut stationair lopen zodra hij wat warm word. En het klinkt meer als een fluitend geluid van lucht, maar dat weet ik niet zeker, Misschien dat de lagers wel beschadigt zijn, Ik zou het niet weten eigenlijk.

tweetaktrijder
Citeer
Privébericht
Naar profiel
tweetaktrijder

Als je geen sporen van olie vind heb je geen lekke kop

wat het wel is weet ik ook zo niet 

ik denk iets met zuiger cilinder ?

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik heb op de motor nu een andere cilinder gezet. De kleine ovale. Ik heb omdat de maat identiek was dezelfde zuiger nog laten zitten in de hoop dat het gepiep dan over zou zijn. Helaas is het er nog steeds ook met de andere cilinder. ik zal er even een filmje van maken misschien schept dat wat duidelijkheid. Ik denk zelf dat het bij de cilinder zuiger beweging zit. Hij sloeg namelijk bijna af en toen hoorde ik dat het gepiep voorkam met dezelfde frequentie van de zuigerbeweging. Als het de lagers zouden zijn lijkt mij dat omdat deze ronddraaien je het gepiep niet zo zou horen bij het op en neer gaan. Tevens zit er voor zover ik kan voelen geen speling op de krukas lagers en op snelheid hoor je het gepiep niet.



Over dit topic

Gestart 22 September 2016 door Rimmert

Laatste reactie door Rimmert


Meest recente posts

Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2
Als de brommer verder nog in originele staat is heb je n grote kans...
13 Oktober | 19:52 uur door Ouwe Luuk

Hallo allemaal!
Top Freek!! Er staan nu n paar projecten voor de 3 V maar ik ga...
13 Oktober | 16:52 uur door Ouwe Luuk

koekoeksbel monteren Sparta GD50 tour.
Hoi Lutges,  ik heb van Pjotr en Ouwe Luuk een tip gehad dat...
13 Oktober | 08:59 uur door Rien48

Koppeling JLO MM 540
Goedemiddag,  Heeft iemand toevallig een volledige koppeling...
12 Oktober | 16:28 uur door Kevintjuh20

Stukje sparta koerier
Nou @tje, je hebt een plezierige manier van schrijven hoor. Leest...
10 Oktober | 17:14 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: