Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Lekkende carburateur?

joost
Citeer
Privébericht
Naar profiel
joost

vlotter moet je eigenlijk in de benzine testen, dat is dunner.

 

sluit je naald wel goed af?

zit je dekseltje goed recht?

FW91
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FW91

Hoi Joost,

Het dekseltje zit volgens mij goed recht, heb het op de zelfde manier geplaatst als dat hij zat en de twee schroefjes goed vast gedraaid.

Qua vlotter viel mij wel op dat wanneer ik 'm schudde er wel een beetje vloeistof in leek te zitten. Hij bleef echter wel goed drijven in water. Kan het misschien dan toch betekenen dat ie lek is?

Hoe kan ik trouwens controleren of de naald goed afsluit?

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

naald afsluiting kan je controleren door te blazen op het tuitje, en dan de naald er recht in te zetten, dan kan je als je heen en weer beweegt voelen of ie afsluit. Met zeer weinig kracht moet ie al afsluiten, als je hem dicht drukt krijg je geen juiste meting, de vlotter drukt immers ook niet zo hard.

FW91
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FW91

Vanmiddag heb ik nog even met een kennis naar de carb gekeken. Het bleek uiteindelijk toch een lekke dobber te zijn. In water bleef hij wel drijven maar in benzine zakte hij toch wat in. Heb toevallig bij een brommerzaakje in de buurt een nieuwe kunstof dobber gevonden voor een Bing carb die overeen kwam met mijn dobber en die er in gezet. Heb net even een kort testritje gemaakt en geen druppel benzine op het blokkie Laughing Morgen ga ik nog effe een langer stuk rijden om te kijken of ie dan ook droog blijft.

Dank voor jullie tips!

Freek

antonie
Citeer
Privébericht
Naar profiel
antonie

ik heb hetzelfde gehad, ik kreeg als advies om een ander dekseltje boven de vlotter te proberen, dit gedaan en het lekken is over.

johnstoffelen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
johnstoffelen

Hallo brommerts.

Als je wilt weten of je vlotter lek is moet je hem even in een glas heet water houden. De lucht in de vlotter zet dan uit en de druk in de vlotter wordt hoger. Als je dan luchtbelletjes uit de vlotter ziet ontsnappen, is hij lek. Zo eenvoudig kan het zijn.

 

Gr. John



Over dit topic

Gestart 23 September 2013 door FW91

Laatste reactie door Ouwe Luuk


Meest recente posts

Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2
Als de brommer verder nog in originele staat is heb je n grote kans...
13 Oktober | 19:52 uur door Ouwe Luuk

Hallo allemaal!
Top Freek!! Er staan nu n paar projecten voor de 3 V maar ik ga...
13 Oktober | 16:52 uur door Ouwe Luuk

koekoeksbel monteren Sparta GD50 tour.
Hoi Lutges,  ik heb van Pjotr en Ouwe Luuk een tip gehad dat...
13 Oktober | 08:59 uur door Rien48

Koppeling JLO MM 540
Goedemiddag,  Heeft iemand toevallig een volledige koppeling...
12 Oktober | 16:28 uur door Kevintjuh20

Stukje sparta koerier
Nou @tje, je hebt een plezierige manier van schrijven hoor. Leest...
10 Oktober | 17:14 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: