Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » membraam?

jannie2001
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jannie2001

Waar is de beroemde membraam nou eigenlijk voor? ik heb een sparta sport 2v met sachs motor. ik had er een oude cilinder op met de brede inlaat waar hij wel op paste. ik had een nieuwe cilinder besteld maar daar zit een ander spruitstuk op waardoor ik het spruitstuk van de carb af moesthalen waardoor de carb moooi op de cilinder paste (met pakking natuurlijk) hier past die membraam dan niet meer tussen. maar waarvoor is die eigenlijk?

gr jan

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

regelt de inlaat en dan met name het tijdstip. speur maar eens op internet naar uitleg over membraan gestuurde inlaat.

o.a. zuiniger door minder terugstuwing naar carburateur en nauwkeuriger af te stellen qua hoeveelheid mengsel.

Ik merk in de praktijk vooral een veel zuiniger motortje met een goede hoeveelheid trekkracht. Trekkracht is bij een zuigergestuurde inlaat makkelijk hoger te maken maar verbruik schiet dan meteen de hoogte in. Bij mijn membraanblokjes haal ik een verbruik van 1 liter op ca 50/55km, zuigergestuurd 1 liter op 35/40km.



Over dit topic

Gestart 20 April 2016 door jannie2001

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: