Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » membraam?

jannie2001
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jannie2001

Waar is de beroemde membraam nou eigenlijk voor? ik heb een sparta sport 2v met sachs motor. ik had er een oude cilinder op met de brede inlaat waar hij wel op paste. ik had een nieuwe cilinder besteld maar daar zit een ander spruitstuk op waardoor ik het spruitstuk van de carb af moesthalen waardoor de carb moooi op de cilinder paste (met pakking natuurlijk) hier past die membraam dan niet meer tussen. maar waarvoor is die eigenlijk?

gr jan

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

regelt de inlaat en dan met name het tijdstip. speur maar eens op internet naar uitleg over membraan gestuurde inlaat.

o.a. zuiniger door minder terugstuwing naar carburateur en nauwkeuriger af te stellen qua hoeveelheid mengsel.

Ik merk in de praktijk vooral een veel zuiniger motortje met een goede hoeveelheid trekkracht. Trekkracht is bij een zuigergestuurde inlaat makkelijk hoger te maken maar verbruik schiet dan meteen de hoogte in. Bij mijn membraanblokjes haal ik een verbruik van 1 liter op ca 50/55km, zuigergestuurd 1 liter op 35/40km.



Over dit topic

Gestart 20 April 2016 door jannie2001

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

G49 valt uit.
Geen koude bougie muurvast in n hete motor draaien heb ik weleens...
5 Augustus | 08:39 uur door Ouwe Luuk

JLO GA50 koppeling mist
Je mist overigens niet de koppeling maar de kruisveer +borgring en...
25 Juli | 13:26 uur door pjotr

Sparta beenscherm te koop
Ja, precies. Een zeldzame verschijning en ook nog in originele staat.
24 Juli | 10:22 uur door Jeenmarum

Benzinetank sparta sport gi49
Gezocht een benzinetank voor sparta sport uit 1966, 2v
19 Juli | 16:46 uur door Kees

Sparta switch
Ik kwam deze sparta switche elektrice step tegen op youtube. Nooit...
16 Juli | 19:30 uur door @tje

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: