Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Mijn eerste Sparta 3v

Arjan2000
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Arjan2000

Hoi allemaal.

Ik heb gister mijn eerste Sparta 3v opgehaald.

 

Nu heb ik een paar vragen.

De brommer start bij de 1e keer trappen al, maar slaat bij het wegrijden uit. Soms meteen, soms na 15 meter. Daarna start hij niet meer. Na een uurtje ofzo doet hij het weer,(met het zelfde probleem) Het is net of hij verzuipt.

Moet ik hem nu eerst een tijdje stationair laten warm draaien of kan er iets anders aan de hand zijn. De benzine is volgens mij wel erg oud=zuur ruikende uitlaat gassen.

 

De 2e vraag is of het handiger is om bij de schakelhevel op het blok aan 1 kant de kabel te vervangen door een veer. Schakelen gaat nu met 2 kabels. Ik moet nu erg zoeken om van 1 naar 2 te gaan.

Ik las hierover op het forum en vroeg me af dit makkelijker schakeld.

 

Alle hulp is welkom.

FW91
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FW91

Hoi Arjan2000,

Allereerst gefelicteerd met je Sparta! Laughing Misschien dat door de oude vuile benzine je caburateur verstopt is waardoor hij afslaat... Die zou je dan eens effe schoon moeten maken. Zou je een fototje van je Sparta kunnen plaatsen? Dat geeft een beetje een idee van de staat van je brommer en dan zullen de echte techneuten op het forum je misschien wat makkelijker kunnen helpen Smile

 

Op mijn 3V heb ik ook nog het 2 kabel schakel systeem zitten. Heb toevallig van de week mijn schakelkabels vervangen en toch nog even de twee kabels behouden. Het is me uiteindelijk gelukt om hem ook met twee kabels mooi te laten schakelen. Ik heb de vaste tonnetjes in het handvat geplaatst en twee schroeftonnetjes strak aan beide zeide van de schakelhevel bevestigd zodat de schakelhevel geen speling meer heeft tussen beide tonnetjes. Daarna nog wat bijgesteld bij de kabelverstellertjes bij het schakelhandvat. Maar een veer is idd makkelijker als het goed is Smile

 

Groet, Freek

Arjan2000
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Arjan2000

Hoi.

Bedankt voor de reactie.

Hier een paar foto's.

 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

maak de carburateur even helemaal schoon en haal de oude benzine maar even volledig uit de tank.

haal meteen ook even het filter in het frame los en reinig deze even volledig. Haal hiervoor gereedschapsbak weg, dopje rechts uit frame loshalen, dan met een schroevendraaier de grijze behuizing lossen. Craburateur heb je als het goed is al weg dus nu kun je vanaf de voorkant het filter er uit tikken. gebruik hiervoor even een wat groter stomp voorwerp, denk bdan aan ezemsteel stukje, dop van de doppenset etc. dit om het filter niet te veel te deuken. Vervolgens weken in benzine en uitpuiten en een paar keer flink vlak op de wrkbank meppen om het grovere vuil er uit te krijgen, wel iedere keer weer even laten weken.

vervolgens naald op standje 2 (tweede inkeping vanaf boven)

sproeiermaat even nazien, is vaak 56 of 58 bij een 1/12/212.

Arjan2000
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Arjan2000

Bedankt.

Ik zal morgen alles even schoonaken.

 

Ook nog een klein ander vraagje. Mijn brommer moet nog gekeurd worden maar nu mis ik van het framenr. plaatje 1 klinknagel.

Gaat het rdw hier moeilijk over doen denken jullie?

 

goudse
Citeer
Privébericht
Naar profiel
goudse

mocht je dat nageltje nodig hebben heb ik er nog wel zo een liggen.



Over dit topic

Gestart 4 Januari 2014 door Arjan2000

Laatste reactie door 45069


Meest recente posts

Motorbeugels nu op mp
Weet niet meer wie er laatst beugels zocht voor de motorophanging,...
16 September | 22:18 uur door Ouwe Luuk

gegevens coda
Het brommer VIN nr. 314380 Boek 16, pagina 154: Datum:...
16 September | 19:18 uur door Geert

Voorstellings rondje
Gefeliciteerd met t kenteken. Nog een technische keuring gehad ook?
15 September | 18:22 uur door Ouwe Luuk

Gezocht balhoofdset voor SE50
Ik bedoel de lagerschalen incl de kogels. Een foto lukt wel maar...
15 September | 12:58 uur door nwam69

Dikte kabels
Dank voor deze info!! Gr. Koos
14 September | 20:52 uur door Koosolex

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: