Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Mijn eerste Sparta 3v

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

zit de plaat met de pomphouder vastgelast of is deze los?

ik ken deze frames namelijk alleen maar zonder inlaatpijp voor het luchtfilter en dan met of een losse pijp die in rubber hangt of afgedopt met een rubber dop.

En enkel als 2V B0137 maar dat terzijde.

Wanneer het stuk er los in zit dan wordt de bromemr daar nooit mee goedgekeurd, framenummer moet op een vast deel van het frame zitten. Zit de plaat gelast dan is er geen probleem.

Ik twijfel ook of dit framenummer plaatje wel origineel is, qua afwerking doet het plaatje mij denken aan de aluminium plaatjes die een clublid een paar jaar gelden heeft gemaakt maar mij toch te veel afweken van het origineel.

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Maarten, ik heb ook zo een frame met die plaat erin en luchtaanzuigbuis.

 

Wat de RDW denk ik ook niet goed gaat vinden zijn je banden, dat zijn zo te zien nog de originele.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

grappig zo ontdek je steeds weer andere kleine verschillen

Arjan2000
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Arjan2000

De  plaat met de pomphouder is vast gelast.

Het plaatje zier er wel uit dat het er al een tijd opzit. Hij zit ook wel vast maar mist dat ene nageltje.

Is het een optie om met slagleters/cijvers het nummer in het frame naast het plaatje te slaan?

 

Net de carburateur schoon gemaakt (zat drap in), de benzine vervangen. Ook het zeefje van de benzinekraan schoongemaakt. Deze zat vol drap en roest deeltjes.

Ook het luchtfilter zat bijna dicht.

Nu draaid de motor weer goed en slaat niet af.

Arjan2000
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Arjan2000

De banden worden vervangen, deze zijn te erg uitgedroogd.

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

Het framenummer moet in het frame geslagen zijn !  is het op een "los plaatje"  zeg maar de aluminium plaatjes zoals bij de Sparta's ,  dan is het niet goed,  dan zet de rdw het framenummer, tegen bijkomende kosten ,  een framenummer in het frame.  De is gelijk aan het oude framenummer maar dan met het logo/merktekens van de rdw. Ze proberen dit altijd te doen op een plek die uit het zicht zit, bijvoorbeel onder een motorafdekplaatje.

Droogte scheurtjes in banden is niet zo'n ramp, als ze maar niet helemaal door zijn,   het profiel op het loppvlak moet zichtbaar zijn !



Over dit topic

Gestart 4 Januari 2014 door Arjan2000

Laatste reactie door 45069


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: