Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » motor jlo MM540

Evert GH 64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Evert GH 64

Hallo iedereen.

Mijn spartamatic uit bouwjaar 1968 ( het bliokje is voor zien van nieuwe lagers en kerringen ) gaat naar ongeveer 5 km te hebben gereden twee knallen geven. als ik dan even gas terug neem is het weer over en rijd hij gewoon weer door. heb er een nieuwe condensator in. 

weet niemand van jullie wat het kan zijn???

Vriendelijke Groet Evert.

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

Knallen onstaan als de motor valse lucht trekt, of als de onderbrekercontacten te krap staan afgesteld, zo heb ik begrepen.

Valse lucht kan komen door een niet goed aangedraaide bougie, een lekke pakking, een lekke keerring of een slechte afdichting tussen carburateur en de motor.

Als het ploffen tijdens volgas gebeurde, zou ik beginnen met de onderbreker afstand te controleren. Als de brommer valse lucht zuigt, zou je er al eerder last van moeten hebben lijkt me.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Er zit een nieuwe condensator in maar dat zegt nog niet alles. Helaas zijn de hedendaagse condensators zo slecht dat hij nu alweer kapot kan zijn. Dit is waar te nemen als er een enorme vonken partij tussen de contactpunten aanwezig is.. 

Evert GH 64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Evert GH 64

Bedankt voor jullie reactie Ad en Pjotr.

de onderbrekercontact staat op  35 .de pakkingen zijn dicht. zie ook geen enorme vonken partij.

wat ik denk dat het kan zijn is ,er zit geen decopreseur op deze cilinder, maar een bout waar hij bij langs kan lekken. waardoor het zelfde onstaat als een bougie die niet goed vast zit. 

 

Vriedelijke Groet Evert.

johnstoffelen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
johnstoffelen

Hoi Evert,

Ik heb ook een cilinderkop, waar ik de decompresseur uit heb gedraaid en hiervoor in de plaats een bout. Wat ik wel heb gedaan is, onder deze bout heb ik in het kanaaltje naar de verbrandingskamer M3 draad getapt en hier een klein boutje gedraaid. Hierdoor kan geen druk meer opgebouwd worden in de ruimte onder de decompressieklep en hou je meer compressie in de cilinder over. De lekkanst is dan ook nihil.

 

Gr. John

johnstoffelen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
johnstoffelen

Hoi Evert,

Ik heb even niet opgelet. In de koptekst heb jij het over een ILO en ik heb het over een Sachs. Ik weet niet het verschil, maar als de decompressieklep rechtstreeks in de verbrandingsruimte uitkomt, dan gaat mijn verhaal voor jou niet op.

 

Gr. John



Over dit topic

Gestart 13 Mei 2017 door Evert GH 64

Laatste reactie door johnstoffelen


Meest recente posts

Koppeling veert niet goed terug
Moest even wat onderdelen opzoeken en foto's maken, dat zegt meer...
7 September | 13:36 uur door Geert

Olie lekkage voorvering
Dan zal er wellicht iets teveel in zitten , stopt vanzelf dus Heb...
6 September | 17:03 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: