Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Motor maakt rammelend geluid

Robertgi50
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Robertgi50

Hallo, ik heb een vraag over mij GI 50. Hij liep goed en rustig, maar nu had ik hem een tijdje niet gebruikt, en toen ik hem starte daarna rookte, die meer dan hij anders deed. Ik dacht dat het te maken had met de olie  van de mengsmering die naar beneden gezakt was. Als dit klopt kan het dan ook de rede zijn dat hij door een te vette smering een rammelend gebruik maakt.

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt groet Robert

KVH
Citeer
Privébericht
Naar profiel
KVH

rammelt hij tijdens het rijden, rammelt hij als je stil staat en gas geeft.

Rammelt hij mechanisch, rammelt het motorblok?

Beetje meer info is makkelijk

Robertgi50
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Robertgi50

Het motorblok maakte een rammelend geluid. Na dat ik de brommer op verschillende punten heb na gekeken, bleek het volgens mij te maken te hebben dat hij te veel smering had. Ik begreep op de storingslijst dat dit detoneren is? Als ik het niet goed moet je zeggen maar hoop dat iem,and mij kan vertellen wat er dan gebeurd en hoe het rammelen ontstaat, ben er wel benieuwd na.

Maar het probleem is opglost, heb 20 km gereden vandaag en reed weer goed.

KVH bedankt voor je reactie

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

????  Hoe kan hij door te veel smering gaan 'rammelen'?     Undecided

Te vette smering zorgt voor een rokende brommer en meer kool afzetting dan wenselijk maar ik zou niet weten waarom de brommer dan begint te 'rammelen'. Schrale smering zal hier eerder voor zorgen!

Een versleten zuiger of zuigerveren, small end-, big end lager of versleten krukas lagers kunnen wel voor rammelende of tikkende geluiden zorgen. Als je krukas lagers versleten zijn dan kun je dit voelen door je vliegwiel deksel kap te verwijderen en te proberen je vliegwiel van omhoog naar omlaag te bewegen. zit hier echt voelbare speling op dan zijn je lagers versleten. small end / big end lagers, dit zou je het beste kunnen voelen door je cilinder eerst te verwijderen en dan te voelen of er veel speling zit tussen je zuiger en je drijfstang (small end lager) of tussen je drijfstang en de krukas (big end lager). Zijn je zuigerveren of je zuiger versleten dan heeft je brommer ook niet al te veel trekkracht meer en maakt hij ook een meer tikkend dan rammelend geluid. Hopelijk kun je hier wat mee.

Groeten Peter.



Over dit topic

Gestart 7 Februari 2015 door Robertgi50

Laatste reactie door pjotr


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Ik heb geen idee. Ik heb de olie nog nooit bijgevuld. Wat voor olie...
9 September | 13:53 uur door Jordie

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: