Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Motor maakt rammelend geluid

Robertgi50
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Robertgi50

Hallo, ik heb een vraag over mij GI 50. Hij liep goed en rustig, maar nu had ik hem een tijdje niet gebruikt, en toen ik hem starte daarna rookte, die meer dan hij anders deed. Ik dacht dat het te maken had met de olie  van de mengsmering die naar beneden gezakt was. Als dit klopt kan het dan ook de rede zijn dat hij door een te vette smering een rammelend gebruik maakt.

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt groet Robert

KVH
Citeer
Privébericht
Naar profiel
KVH

rammelt hij tijdens het rijden, rammelt hij als je stil staat en gas geeft.

Rammelt hij mechanisch, rammelt het motorblok?

Beetje meer info is makkelijk

Robertgi50
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Robertgi50

Het motorblok maakte een rammelend geluid. Na dat ik de brommer op verschillende punten heb na gekeken, bleek het volgens mij te maken te hebben dat hij te veel smering had. Ik begreep op de storingslijst dat dit detoneren is? Als ik het niet goed moet je zeggen maar hoop dat iem,and mij kan vertellen wat er dan gebeurd en hoe het rammelen ontstaat, ben er wel benieuwd na.

Maar het probleem is opglost, heb 20 km gereden vandaag en reed weer goed.

KVH bedankt voor je reactie

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

????  Hoe kan hij door te veel smering gaan 'rammelen'?     Undecided

Te vette smering zorgt voor een rokende brommer en meer kool afzetting dan wenselijk maar ik zou niet weten waarom de brommer dan begint te 'rammelen'. Schrale smering zal hier eerder voor zorgen!

Een versleten zuiger of zuigerveren, small end-, big end lager of versleten krukas lagers kunnen wel voor rammelende of tikkende geluiden zorgen. Als je krukas lagers versleten zijn dan kun je dit voelen door je vliegwiel deksel kap te verwijderen en te proberen je vliegwiel van omhoog naar omlaag te bewegen. zit hier echt voelbare speling op dan zijn je lagers versleten. small end / big end lagers, dit zou je het beste kunnen voelen door je cilinder eerst te verwijderen en dan te voelen of er veel speling zit tussen je zuiger en je drijfstang (small end lager) of tussen je drijfstang en de krukas (big end lager). Zijn je zuigerveren of je zuiger versleten dan heeft je brommer ook niet al te veel trekkracht meer en maakt hij ook een meer tikkend dan rammelend geluid. Hopelijk kun je hier wat mee.

Groeten Peter.



Over dit topic

Gestart 7 Februari 2015 door Robertgi50

Laatste reactie door pjotr


Meest recente posts

Motorbeugels nu op mp
Weet niet meer wie er laatst beugels zocht voor de motorophanging,...
16 September | 22:18 uur door Ouwe Luuk

gegevens coda
Het brommer VIN nr. 314380 Boek 16, pagina 154: Datum:...
16 September | 19:18 uur door Geert

Voorstellings rondje
Gefeliciteerd met t kenteken. Nog een technische keuring gehad ook?
15 September | 18:22 uur door Ouwe Luuk

Gezocht balhoofdset voor SE50
Ik bedoel de lagerschalen incl de kogels. Een foto lukt wel maar...
15 September | 12:58 uur door nwam69

Dikte kabels
Dank voor deze info!! Gr. Koos
14 September | 20:52 uur door Koosolex

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: