Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Nieuw lid en vraag

Trabantje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Trabantje

Hallo allemaal,

 

Ik heb deze week mijn Trabant verkocht en me in een nieuw avontuur gestort. Ik heb een Sparta GI 50 gekocht die niet lopend was. Gisteren de carburateur helemaal schoongemaakt, de gaskabel vervangen, nieuwe bougie ingedaan en de oude prut er uit laten lopen. Meteen een heleboel geleerd door het te doen. Hij loopt wel maar rijden gaat niet goed. De versnelling lijkt ook niedt goed te werken.

Mijn vraag:

Is er een ervaren gebruiker/monteur die ergens in de omgeving Utrecht woont (ik woon zelf in Nieuwegein) en met mij samen de brommer kan doorlopen? Hij zal wel afgesteld moeten worden.

Hoeft niet voor niets; kan tegen een vergoeding.

Ik hoor het graag.

Bedankt alvast!

Groet Ruud

Trabantje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Trabantje



Hallo allemaal,

 

Ik heb deze week mijn Trabant verkocht en me in een nieuw avontuur gestort. Ik heb een Sparta GI 50 gekocht die niet lopend was. Gisteren de carburateur helemaal schoongemaakt, de gaskabel vervangen, nieuwe bougie ingedaan en de oude prut er uit laten lopen. Meteen een heleboel geleerd door het te doen. Hij loopt wel maar rijden gaat niet goed. De versnelling lijkt ook niedt goed te werken.

Mijn vraag:

Is er een ervaren gebruiker/monteur die ergens in de omgeving Utrecht woont (ik woon zelf in Nieuwegein) en met mij samen de brommer kan doorlopen? Hij zal wel afgesteld moeten worden.

Hoeft niet voor niets; kan tegen een vergoeding.

Ik hoor het graag.

Bedankt alvast!

Trabantje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Trabantje



Hallo allemaal,

 

Ik heb deze week mijn Trabant verkocht en me in een nieuw avontuur gestort. Ik heb een Sparta GI 50 gekocht die niet lopend was. Gisteren de carburateur helemaal schoongemaakt, de gaskabel vervangen, nieuwe bougie ingedaan en de oude prut er uit laten lopen. Meteen een heleboel geleerd door het te doen. Hij loopt wel maar rijden gaat niet goed. De versnelling lijkt ook niedt goed te werken.

Mijn vraag:

Is er een ervaren gebruiker/monteur die ergens in de omgeving Utrecht woont (ik woon zelf in Nieuwegein) en met mij samen de brommer kan doorlopen? Hij zal wel afgesteld moeten worden.

Hoeft niet voor niets; kan tegen een vergoeding.

Ik hoor het graag.

Bedankt alvast!

Erik-peter
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Erik-peter

Hallo allemaal ,ik ben erik en ik heb een sparta sport 2v gekocht,hij loopt mooi alleen een beetje traag,ik denk dat een nieuwe uitlaat toch al nodig is,welke kan ik dan het beste kopen en waar?

Groet erik.

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Hoi erik 

Welkom bij de club.

Ik had op mijn 2v een 28mm sigaar zitten daar liep hij op de teller krap 40 mee nu heb ik een 32 mm uitlaat daar rijd hij 50 55 mee.

Ik heb mijn uitlaat bij jmpb gekocht de demper staat daar onder de naam sachs sport 5v.

Houd er rekening mee dat als je voor een 32mm gaat je ook een andere bocht pakking ring en moer nodig hebt, ik neem aan dat je een vierkante cilinder hebt dus heb je een bocht nodig voor een vierkante cilinder dat staat bij de beschrijving van de bocht op de site.

Je kunt natuurlijk ook voor een sigaar model gaan als je dat mooier vind.

Succes.



Over dit topic

Gestart 23 Augustus 2019 door Trabantje

Laatste reactie door @tje


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: