Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Nieuwe Motorcilinders

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Beste Spartanen,

 

Komende tijd wil ik een nieuw blokje in elkaar gaan zetten met een nieuwe cilinder, ontsteking en geforceerde koeling.

Heb op het moment een 50/4 CF en 50/4 LF blok liggen. Zit hier nog verschil in?

Ook zie ik op oldtimerdelen en op mopedparts nieuwe grote cilinders staan.

Zoals deze: http://www.mopedparts.de/product_info.php/info/p5531_Zylinder-Sachs-50-2--50-3--41-00-mm--40-km-h--Nach.html

 

Heeft iemand ervaring met de cilinders? Er zijn 38 en 41 mm versies, waar kan ik beter voor kiezen? En deze cilinders gaan toch geen 40 km/h neem ik aan, want er zit wel een vierkante inlaat op!

Ik hoor het graag,

Tim 

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

het enige dat ik over de immitatie cilinders heb gehoord is dat ze snel slijten, ik weet niet of dat nogsteeds het geval is.

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp
CF rijwindgekoeld LF geforceerd gekoeld
Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

de 38mm is iets tammer dan het origineel, krijg er niet zoveel vermogen uit als bij een originele ronde cilinder, poortjes zijn ook iets kleiner, is verder wel goed gegoten en je zal zelf even de inlaatrok moeten inkorten van de bijgeleverde zuiger.

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Is het verschil groot tussen de orginele en deze immitatie, of is het maar een klein verschil? Ook nog ervaring met de 41mm? Hoeveel moet de zuiger worden ingekort om hem goed te laten lopen? Krijgt de de cilinder dan meer benzinemengsel en dus meer verrmogen?

Ik heb zelf ook een orginele op mijn brommer (Weet ik eigenlijk niet zeker of ie orgineel is) Maar ik weet niet of deze nog lang meekan, Wat zou de keuze zijn als ik een nieuw blokje ga maken? Laten honen een betere optie? Ik rij veel met de brommer en er staan wat lange tourtjes op het programma en ik ben het een beejte zat om vaak stil te staan. En ik wil graag ook een beejte meekomen met de Honda's SS50, ik geef me niet gewonnen ;) Sachs blijft erg mooi spul.

Ik was me bewust dat CF rijwind en LF Geforceerd is maar ik vroeg me af of de carters ook anders zijn? 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

41mm? vind ik zonde van mn geld, de eventuele hoeveelheid overmaten is dan veel kleiner.

Ik zou zeggen goede zuiger op de kop tikken van een overmaat en laat je originele boren en honen.



Over dit topic

Gestart 10 April 2012 door T.Bakker

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

Bakjes spart sf50 automatic
Hallo mede sparta eigenaren,   Mijn naam is joey silleman,...
25 Oktober | 21:22 uur door Joeylsilleman

Stukje sparta koerier
1 dec dacht ik; staat in de koerier. Succes Edwin!
25 Oktober | 19:12 uur door Ouwe Luuk

Gezocht achterlicht van een GI 50 sport van 1966
Dan is ie van 1965
22 Oktober | 20:44 uur door Ouwe Luuk

Sparta GH50 sport
De uitlaat maakt ook n flinke bocht..
20 Oktober | 19:14 uur door Ouwe Luuk

Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2
Als de brommer verder nog in originele staat is heb je n grote kans...
13 Oktober | 19:52 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: