Ik ben jan alberts ben 14 jaar en ben nog niet zo lang met brommers bezig. vorig jaar kocht ik een Mobylette av50L die liep niet zo geweldig er liep benzine bij de uitlaatbocht langs en met nieuwe zuigerveren en pakkingen is het nu weer goed gekomen. Een paar week geleden heb ik een Sparta sport 2V gekregen die sinds 1992 stil heeft gestaan.(staat op het verzekeringsplaatje) Er zat een reserve blokje bij zonder cilinder en zuiger die bij de beenschildjes versleten was en vies. het blokje die er onder zat was wel schoon maar nu blijkt dat de zuiger versleten is. na wat zoeken kwam ik er achter dat er heel veel soorten zuigers zijn voor dit blokje. het leek mij verstandiger om een compleet setje te kopen met een zuiger en cilinder om zeker te weten of die past. Ook kwam ik er achter dat er geen koppakking ophoort en dat de aluminiumkop zich dicht moet maken op de cilinder. volgensmijn vader was het een beter idee om ook maar een nieuwe kop te kopen om zeker te weten dat het recht is. graag hoor ik van jullie tips of opmerkingen. Met vriendelijke groeten Jan Alberts