Na nog wat puzzelen en uitproberen:
Dit gebeurt er (zie filmpje). Met het versnellingshandvat zet ik hem bijvoorbeed in zijn 2. De hevel gaat naar achteren, de kabel staat inde losse stand. Toch valt hij niet in zijn 2. Dit gebeiryt pas als het wiel gedraaid worden en hij in elkaar grijpt. Echter dit is in stilstand, tijdens het rijden ratelt hij omdat hij niet rustig in het tandwiel kan vallen (door de snelheid denk ik).
In stilstand kan je ook, met lopende motor, het heveltje druk naar achteren geven waarbij hij wel in het tandwiel grijpt..
Dit zelf gebeurt wanneer je het goed instelt, dus voor bereiken van zowel 1e als 2e versneling, ook in zijn 1 (zoals hierboven beschreven).
Tijdens het rijden zelf valt hij dan soms er wel in, maar schiet er ook geregeld uit. En grijpt hij wel goed in ekaar dat rijdt hij ook goed , dus het lijkt mij niet dat de tandwielen zelf niet gored in elkaar zouden grijpen.
Wat betreft de kabel: die lijkt te weinig lengte te kunnen overbruggen om zowel de 1e als 2e versnelling bereikbaar te maken met het draaoen van het handvat. Kan ik hiervoor nog iets instellen in het handvat zelf? Het is toch een universeel handvat? (aangezien in de G49 nu eerst heb vervangen voor een G50 motor)
Dus wel een analyse van wat er optreed, echter geen idee wat nu....
Het filmpje uploaden lukt niet. Ik ga kijken of dit lukt in een nieuw bericht.