Zo te zien is het een saxonette met standstart. Draai niet de bout er aan de onderkant uit!! Als de standstartmechanisme wat krom is getrokken in de loop der jaren krijg je hem er niet in zonder het blok te openen. Gewoon het plaatje aan de zijkant eruit halen en op zn zij leggen. Of de schroef helemaal aan de hoofaszijde gebruiken als je het blokje er niet onderuit wilt halen, wat ik me kan voorstellen. Ik heb het probleem overigens ook gehad met benzine en waren inderdaad lekkende keerringen. Als het alleen de krukaskeeringen zijn zou je die kunnen vervangen maar dan zou ik dat voor die paar euro meer allemaal doen. En dan lagers enzovoorts misschien ook. Maar voordat je zover bent zou ik beginnen met atf puch maxi olie.
Ik bedoelde met spanning, stel dat je bij je handvat nog wat draad overhebt, zou je daar hem een kleine 5 mm meer speling kunnen geven. En hem dan bij je blok 5mm met de stelschroef omhoog kunnen draaien zodat hij niet de olie naar boven duwt. Dat is maar een idee wat ik me kan voorstellen wat er kan gebeuren.
Ik zou de verkoper vragen of hij toen al lekte, niet dat je daar misschien iets mee bereikt. Maar mocht het zo zijn dat die keerringen lekken, dan is het wel toevallig dat het is gaan lekken sinds jij hem hebt.
Succes!