Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Onderdelen of alternatief voor de Bing 1/12/212

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Weet iemand een goed alternatief voor deze carburateur? Ik ben bezig hem compleet te krijgen maar ik ben al een fortuin aan niet passende onderdelen kwijt. Eindelijk de juiste sproeier gevonden, mis ik de chokeschuif, choke schuif besteld voor Bing 12-en 15mm, je raadt het al past totaal niet.

nummer 27 op de tekening.

Alle suggesties zijn welkom, ik ben zelfs bereid er een compleet andere carburateur op te zetten als die beter verkrijgbare reserve  onderdelen zou hebben.

Bvd Remi

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Hoi remi.

Zo te zien is de choke schuif te breed misschien kun je aan weerzijde er iets af halen.

Die nummer 27 is het veertje onder de voltter deksel deze heb ik laatst bij rinky toys gekocht compleet dekseltje.

Anders zou ik eens op beursen kijken daar vind je een hoop ik ben zelf ook lang op zoek geweest naar juiste onderdeeltjes.

De 1/12/212 is niet een makkelijke carburateur om te vinden ik heb een reserve op mp gevonden.

Als je een andere carburateur wil neem dan geen imitatie ik heb van horen zegge dat dat niks is.

Ik vind de 1/12 212 een super carburateur lekker simpel ik rij met een verstelbare sproeier echt ideaal zo,n buiten sproeier

Probeer je orginele carburateur te behouden wat het ook kost het is altijd beter dan een imitatie

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Bedankt voor de tip, we zijn inderdaad al iets aan het vijlen gegaan nu lijkt de schuif niet ver genoeg te zakken. We prutsen nog wel even verder. Ik bedoelde niet 27 maar 29 toch bedankt voor de tip:)

Ik heb de verstelbare sproeier maar daar wilde ik juist van af omdat ik straks gewoon 1keer wil afstellen en dan rijden. Daarom heb ik sproeier 58 en sproeier 60 besteld in de hoop dat k daar genoeg speling mee heb. (ik heb inmiddels 6 sproeiers, waarvan alleen de verstelbare past)

Zoals je het omschrijft moet ik dan maar deze compleet zien te scharrellen , en evt 1reserve ik zag dat Leertouwer er 1 te koop heeft maar 1 die vraagt er 75 euro voor, is dat het waard? ik vind het een bak geld.

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Als je dat duur noemt moet je even hier naar kijken,

http://www.greiner-oldtimerteile.de/search.php?sid=787901521317456&action=exec&ret=c0&scope=text_and_artnr&pattern=1%2F12%2F228&x=0&y=0  ,  
dat noem ik duur , trouwens beter duur als niet te koop.

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Ik heb het woord duur bewust niet in de mond genomen Gerard. Het is een hoop geld , maar net wat je zelf zegt beter dan niet te koop! Het begint alleen wel een prijzige hobby te worden inmiddels, maar daar is het tenslotte hobby voor.

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Hoi remi 

Origineel is helaas duur, wat de sproeiers  betrefd daar heb je een lange en korte versie van ik heb er hier ook een paar liggen van de lange versie en die past dus niet je moet de korte hebben, de 58 heb ik ook die zat er in toen ik hem kocht daar reed hij goed mee.

Gerard bedankt voor die site ziet er goed uit en ja 238 euro voor een bing 1/12/212 is een smak geld maar als het een echte bing is ! 

Over dit topic

Gestart 4 Februari 2020 door remijanssen

Laatste reactie door remijanssen

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: