Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » onsteking mm540

Evert GH 64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Evert GH 64

Hallo

Weten jullie hoeveel mm er ingesteld moet worden voor het bdp ik lees tussen de 1,4 en 1,8 . nu zit er bij de cilinder voet pakking een aluminium pakking bij van 1mm  { dus een pakking dan aluminium pakking en weer een pakking}  de onsteking heb ik uit elkaar gehad,om dat er geen vonk was, motor loopt wel goed maar heb het gevoel dat hij inhoud bij top snelheid is nu afgesteld op 1,6mm voor bdp.

Vriendelijke Groeten Evert

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

voor iets meer top zou ik die vulplaat onderaan laten vervallen,

die is nergens voor nodig, althans wanneer er een originele zuiger in zit.

1,6 zou mooi moeten zijn voor een 540-je, je zou kunnen experimenteren met meer naar de 2 gaan, mar dat gaat je wel trekkracht kosten, en die heb je bij een automaatjuist weer nodig.

je kunt er van uit gaan dat nagenoeg alle tweetakten op 1,5-2,0mm voorontsteking staan. enkel de hoog vermogen versnellingsmotoren kunnen wat vroeger staan, maar ook niet allemaal.

Evert GH 64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Evert GH 64

Hoi Maarten

bedankt voor jou info. ga die vulplaat er uit halen. ik weet niet of er een andere zuiger in zit.zou die dan langer zijn ? zal hem dan even op meten .

Vriendelijke Groet Evert

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

simpelste manier is even zonder vulplaat met 1 pakking er tussen er op schuiven en dan door middel van vliegwiel draaien een hele slag laten rondgaan. Raakt de zuiger de cilinder op het bovenste dode punt? dan weet je dat er een verkeerde zuiger is geplaatst.

Evert GH 64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Evert GH 64

Hoi Maarten

heb het los gehad de zuiger is 50mm lang en raakt de cilinder niet in bdp, heb nu de uit laat vol staan met dieselolie  volgende week een test rit.

Vriendelijke Groet Evert

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

ik heb helaas geen ILO mini cilindertje om te vergelijken, kan iemand anders even meten?

en vooral van belang is de afstand van de pen tot de kop. Nu past er niet heel veel anders in een ILO, maar kan nooit kwaad om even de goede maten te weten.

Over dit topic

Gestart 8 Oktober 2014 door Evert GH 64

Laatste reactie door Evert GH 64

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: