Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Ontsteking jlo G50

Syncrorcnys
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Syncrorcnys

Goedenavond allemaal,

Mijn grijze GI50 kocht ik in onderdelen. Ik heb een hoop plezier gehad om deze 3d-puzzel terug in elkaar te zetten. 

Ik blijf echter een probleem houden met heet lopen. Volgens mij is het een ontstekingsprobleem. Maar ik kom er niet uit. 

Ik heb het bekende ronde G50 2v blok , met een ronde cilinder. Eigenlijk hoort er een vierkante cilinder op, maar ik koos voor een ronde omdat deze l net iets sneller loopt, zo heb ik me laten vertellen. De cilinder heeft een hoge druk cilinderkop gekregen. Het blok is gereviseerd door clemens, alle lagers en keerringen zijn vervangen. Dus dat moet oke zijn! :)

Ik blijf echter een probleem houden met heet lopen. Dit heeft me al een paar warmlopers opgeleverd. Na afkoelen kon ik weer vooruit. Maar er zat onlangs een fikse kras in mijn cilinder, dus laten honen en een nieuwe zuiger. Twee keer heb ik een nieuwe condensator gemonteerd omdat ze steeds stuk gaan. 

Ik vermoed dat het wordt veroorzaakt door de ontsteking. Ik krijg hem nl niet vroeger afgesteld dan ongeveer 3,2 mm voor het bdp. En daarbij zitten de schroeven van de grondplaat strak tegen de aanslag gedrukt. Maximaal rechtsom (met de klok mee) dus. Ik dacht eerst dat ik nog wat kon aanpassen door een vec ontsteking toe te passen (ook omdat ik dat gedoe met vloeitjes en condensatoren beu was), maar ook hier loop ik nog steeds tegen een te grote voorontsteking aan. Ik heb zelfs de baan voor de schroeven van de grondplaat een paar mm verlengd, maar ik haal de 2,7 mm nog lang niet. 

En nu weet ik het niet meer! Ik krijg het idee dat ik een verkeerd vliegwiel heb. Of misschien een verkeerde grondplaat. Als gezegd, ik kocht de GI in onderdelen, en de verkoper kocht het ook zo.. 

Kan iemand me helpen? Weet iemand waar dit aan kan liggen? Heeft iemand info over de juiste ontsteking of wellicht een foto van het goede vliegwiel? Of heeft iemand nog een grondplaat met vliegwiel liggen? Andere tips zijn ook welkom. 

Alvast bedankt! 

Marc

 

 

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Ik heb al een aantal malen meegemaakt dat bij een vastloper de krukastap een paar graden verdraaid was in de krukas wang, (zuiger staat ineens stil en het vliegwiel wil nog door) waardoor je de onsteking niet meer (goed) kon afstellen, na het uitpersen van de kruktap en er weerinpersen op het juiste tijdstip was alles weer oké.  moet er wel bij vermelden dat dit Sachs blokjes waren, of dit bij een ILO blokje ook kan weet ik niet.

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Ik zou t vragen aan Clemens

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Ik zou t vragen aan Clemens

Evert GH 64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Evert GH 64

Welke brandstof verhouding gebruik je 1:50 of minder ??



Over dit topic

Gestart 2 April 2020 door Syncrorcnys

Laatste reactie door Evert GH 64


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Ik heb geen idee. Ik heb de olie nog nooit bijgevuld. Wat voor olie...
9 September | 13:53 uur door Jordie

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: