Dag,
Gister mijn "bijna" gereviseerde blok onder de sparta gezet. Ik wil "bijna" weghalen omdat ik merk dat er iets niet lekker loopt.
Ik trap hem zonder moeite aan, ook de standstart werkt prima. Hij bouwt beter vermogen op dan tevoren. En gaat met een kortere uitlaatbocht en groter membraan 2 km/u sneller. Ik was dus erg tevreden.
Echter merkte ik 2 dingen die ik eerder niet had.
Hij wordt ontzettend heet, dat terwijl ik een kleine 400 meter gereden had, ik durfde niet verder en ben naar huis gelopen. Een druppeltje speeksel op de cilinder of uitlaatbocht was gelijk weg. (Ook het blok, vooral vliegwielzijde was erg warm, deze kon ik vroeger na een lange toer nog wel met vlakke hand aanraken, dat is nu niet meer het geval)
Tussen 0-20 km voelde ik een gelijkmatig vermogen, tussen 20 en 25 merkte ik schokkend vermogen, dan weer even normaal en tussen 30 en 40 ook een schokkend vermogen. Je ziet dan ook dat het blokje trekkend vermogen geeft.
Na wat internetzoeken kwam ik op de mogelijkheden: vals lucht, foute mengsmering of foute ontstekingstijd
Vals lucht heb ik, welliswaar niet de beste test, met deo getest en merk geen verandering in geluid. Met nieuwe pakkingen leek me dat ook niet het meest voor de handliggende.
Foute verhouding mengsmering: Ik doe altijd dezelfde verhouding dus leek me ook gek.
Foute ontstekingstijd: Ik heb heb deze eigenlijk net goed gezet, maar internet vertelt met dat hij te vroeg zou kunnen staan en het hete ontbrande mengsel te lang in de cilinder blijft hangen voor het weg gaat in de uitlaatbocht.
De ontstekingstijd ga ik nog eens nakijken, maar hebben jullie nog meer ideen (membraandiameter groter gemaakt en uitlaatbocht korter is eigenlijk het enige wat ik in setting heb veranderd)?
Extra informatie: Omdat mijn blok al toch 2 maanden uit elkaar heeft gelegen en dus niet meer de lucht precies kan onthouden van het rijden heb ik toch idee dat ik meer brandstof ruik dan tevoren.