Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Ontstekingprobleem of?

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Dag,

Gister mijn "bijna" gereviseerde blok onder de sparta gezet. Ik wil "bijna" weghalen omdat ik merk dat er iets niet lekker loopt.

Ik trap hem zonder moeite aan, ook de standstart werkt prima. Hij bouwt beter vermogen op dan tevoren. En gaat met een kortere uitlaatbocht en groter membraan 2 km/u sneller. Ik was dus erg tevreden.

Echter merkte ik 2 dingen die ik eerder niet had.

Hij wordt ontzettend heet, dat terwijl ik een kleine 400 meter gereden had, ik durfde niet verder en ben naar huis gelopen. Een druppeltje speeksel op de cilinder of uitlaatbocht was gelijk weg. (Ook het blok, vooral vliegwielzijde was erg warm, deze kon ik vroeger na een lange toer nog wel met vlakke hand aanraken, dat is nu niet meer het geval)

Tussen 0-20 km voelde ik een gelijkmatig vermogen, tussen 20 en 25 merkte ik schokkend vermogen, dan weer even normaal en tussen 30 en 40 ook een schokkend vermogen. Je ziet dan ook dat het blokje trekkend vermogen geeft.

Na wat internetzoeken kwam ik op de mogelijkheden: vals lucht, foute mengsmering of foute ontstekingstijd

 

Vals lucht heb ik, welliswaar niet de beste test, met deo getest en merk geen verandering in geluid. Met nieuwe pakkingen leek me dat ook niet het meest voor de handliggende.

Foute verhouding mengsmering: Ik doe altijd dezelfde verhouding dus leek me ook gek.

Foute ontstekingstijd: Ik heb heb deze eigenlijk net goed gezet, maar internet vertelt met dat hij te vroeg zou kunnen staan en het hete ontbrande mengsel te lang in de cilinder blijft hangen voor het weg gaat in de uitlaatbocht.

 

De ontstekingstijd ga ik nog eens nakijken, maar hebben jullie nog meer ideen (membraandiameter groter gemaakt en uitlaatbocht korter is eigenlijk het enige wat ik in setting heb veranderd)?

 

Extra informatie: Omdat mijn blok al toch 2 maanden uit elkaar heeft gelegen en dus niet meer de lucht precies kan onthouden van het rijden heb ik toch idee dat ik meer brandstof ruik dan tevoren.

 

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Heb je al eens gekeken of hij niet te weinig brandstof krijgt dan word hij namelijk ook te heet.

Vele verklaren mij misschin voor gek maar ik doe altijd de bougie test en dat werkt bij mij prima vooral omdat ik met een verstebare sproeir rijd.

De test werkt als volgd.

Haal be bougie er uit en maak hem blank met een bougieborstel stop hem terug er in en ga een stukje rijden in jou geval hou de hitte in de gaten haal dan de bougie er uit en kijk naar de kleur die moet licht bruin zijn ( koffie met melk kleur) bij te veel brandstof is hij zwart bij te weinig wit.

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Als ie te schraal staat word ie idd te heet.



Over dit topic

Gestart 23 Juli 2018 door mvanhooff

Laatste reactie door Ouwe Luuk


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: