Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Opstarten Sachs 504/1

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Ik heb hier nog een brommer staan met een 504/1 blokje die zeker 10 jaar niet meer gelopen heeft en nu zou ik deze graag terug tot leven wekken.

Ik heb al gemerkt dat precies de gaskabel vast zit want ik kan het handvat niet veel verdraaien...Ik zou dan ook de carburator eens willen reinigen maar ik heb geen idee hoe ik deze kan demonteren. En deze kabel weer los kan krijgen....

Kunnen jullie mij hiervoor raad geven? En zijn er nog andere dingen die ik zeker moet nalopen?Undecided

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

gewoon demonteren die hap, goed opletten wat waar vandaan komt,

kom je er niet uit dan gewoon een vraag posten.

enkel 1 gouden tip alvast, heb je een carburateur met een "A" er op, bijvoorbeeld 85/12/101A

dan opletten bij het losdraaien van het kleine sproeiertje dat onderaan op de naaldsproeier zit, in de A modellen zit er als het goed is een klein pijpje om de naaldsproeier te vernauwen en die raken een hoop mensen kwijt tijdens demontageWink

zonder pijpje ridjen ze ook wel maar zijn ze in de hoge toeren niet zuiver.

als de schuif zit vastgebakken/gerot dan eerst proberen met remmenreiniger, werkt dat niet dan schoonmaakazijn lokaal aanbrengen bij de schuif, LET OP, niet te veel azijn vreet het aluminium namelijk lichtjes aan. Na de azijn met ruim water naspoelen.

KVH
Citeer
Privébericht
Naar profiel
KVH

En de supertip:

Het fototoestel, bij twijfel, foto maken.

Kost niets en kan een hoop ellende voorkomen.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

ook nog erg handig:

klikkerdeklikklik

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Bedankt voor deze link Maarten.

Ik heb dus de carburator eens heel goed gekuist en de gasschuif bleek vast te zitten. Nu is dit euvel opgelost maar nu start de Happy nog niet.

Ik heb ondertussen de uitlaat eraf gehaald en merk als ik hem probeer te starten dat de bezine er langs de cilinder uitlooptFrown Wat kan er nog mis zijn?

Kan ik deze wel vanop zijn standaard starten of moet je dit echt al fietsend proberen starten?

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

het er uit lopen kan via de decompresseur, sluit die goed af?

qua het verdere opstarten, heeft de brommer een goede vonk? hoe zijn de punten en condensator er aan toe?

we hebben overigens bij het onderdelenfonds een partij nieuwe contactpunten aangeschaft, hint hintWink

maar qua verdere opstarten, loop even na of de putnen ver genoeg openen en beginnen te openene op het tijdstip dat wordt aangegeven via de M op het vliegwiel.

Over dit topic

Gestart 28 Maart 2013 door sparta_333

Laatste reactie door Maarten

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: