stap 1 ontstekingstijdtsip vervroegen naar 2.0-2.5mm voor bovenste dode punt, verder heeft pas zin bij een 32mm bocht.
stap 2 uitlaatbocht iets inkorten leifst naar iets van 40cm, en zoek even een demper zonder drosselpijp (dat is de ingeschoven pijp in de demper)
stap 3 monteer een 1/12/212, vooral in het hogere toerengebied zit het verschil in de vaste remluchtsproeier van de 228 t.o.v. die van de 212, de 228 is gemaakt voor een micronic filter, de 212 voor een natluchtfilter. De remluchtsproeier zit onderin d eluchtinlaat en loopt als kanaaltje door tot de naaldsproeier, hiermee rem je het mengsel zodat de afgifte in hoge toeren niet te hoog wordt.
stap 4 eventueel uitlaatpoort met iets van 1 a 2 mm verhogen. Maar met een originele set is 55 met een 27mm bocht ook al haalbaar, althans de 50/3 C NL van mijn boswachter heeft deze setup en die loopt ca 55. Ik heb wel een puch demper van 27mm er op dus zonder drosselpijp.
motortandwiel kan eventueel naar 12mm maar het kommetje is moeilijk om aan te komen,
zelf vind ik een 11 net zo prettig, trekt lekker door end e gaten tussen de versnellingen worden minder groot, de achterkant verkleinen naar 30 scheelt ook al een hap, 30 tands tandwielen hebben we nog bij het fonds