Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Politie Cilinder vervangen voor membraan cilinder

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik heb op mijn sparta sport een orginele politie cilinder, Ik wil de brommer een beetje afvoeren om hem om te keuren voor blauw kenteken dus snelheid maakt me niet uit, Wat minder is zelfs beter, Ik heb nu steeds het probleem dat mijn 8,5mm carburateur niet lekker past op de 17mm inlaat. Mijn vraag is welke soorten cilinders op mijn brommer passen, de vierkante volgens mij niet, Het is namelijk een 3v met de lucht inlaat nog niet door het frame. Is de membraan cilinder de enige die past? Ik heb geen geforceerde koeling. Of zijn er nog meer cilinders met een 12 mm inlaat?
Het is een 3v uit bouwjaar 1970 dus een vrij vroege van dit model.

Als iemand wat informatie heeft hoor ik het graag

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Naast de membraan cilinder zijn er ook nog kleine ovale cilinders met directe inlaat. 

Beide varianten zijn er zowel voor geforceerde koeling als voor rijwind koeling. 

De vierkante cilinder is inderdaad niet handig zonder luchtfilter in het frame. 

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Dan denk ik dat een kleine ovale cilinder met directe inlaat het best is, Het hele membraan gebeuren lijkt me wat een gedoe uiteindelijk. Past deze gewoon door de montage beugels die de kop vasthouden? Omdat ik er nu een politiecilinder in heb

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Gezien je plan om een blauwe plaat te krijgen is dat inderdaad een goede optie, die kleine ovale cilinders zijn doorgaans de langzaamste Wink 

Zo'n membraan is niet meer gedoe dan een cilinder met directe inlaat hoor, die schroef je er op en dan werkt het. 2 boutjes en een pakking extra dus. 

Beide passen gewoon in de cilinderbeugels. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Hallo Rimmert, 

Ik heb ooit eens een paar m5 moertjes in het handvat gemonteerd zodat t gas niet helemaal open kon. kost niet veel, werkt wel, na de keuring er weer uit en scheuren maar weer...!

Kan je cilinder mooi blijven zitten!

Succes Ronald

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Is de topsnelheid vooral lager van de ovale cilinder? Of ook de acceleratie? Dat de topsnelheid wat langzamer is vind ik prima maar de acceleratie zou ik liever niet op inleveren. En het gaat me ook om de hopeloze aansluiting van een ronde 8,5mm carburateur op de 17mm inlaat van de cilinder



Over dit topic

Gestart 2 December 2016 door Rimmert

Laatste reactie door Rimmert


Meest recente posts

Tank embleem l + r gd gh
De tankemblemen waren ook nogal breekbaar en sneuvelden nog weleens...
8 December | 23:03 uur door Ouwe Luuk

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: