Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Politie Cilinder vervangen voor membraan cilinder

piet vetnippel
Citeer
Privébericht
Naar profiel
piet vetnippel

Dag Rimmert.

 Ten behoeve van de RDW keuring moet je het vermogen smoren. Dit doe je door een kraagmoer van m10 te plaatsen tussen spruitstuk en carb of direct tussen cilinder en carb of tussen de bakelieten pakking en cilinder. Een kraagmoer m8 is nog beter maar zorg er wel voor dat hij niet via je inlaatpoort in het carter rolt. Uitlaat kan je manipuleren zoals je wilt. Half dichtstppen met pannenspons en staalwol volstaat. Na de keuring haal je alles weer weg en hou je de accellerratie.

Recentelijk nog gedaan bij een Honda ss50. n.b. met 72 cc cilinder en 19 mm carb. In de uitlaatbocht zat een grote ring met een gat van 4 mm. Kwam glansrijk doorde keuring

succes

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Bedankt voor de tips dat zal ik onthouden als ik naar de keuring ga, Ik heb nu een kleine cilinder op de brommer gezet. Maar mijn carburateur past nu niet meer. Hij heeft een te korte hals en hij past niet meer in het bakje waar de carburateur in rust toen ik de politie cilinder had. Weet iemand of er een andere bing ophoort? Een met een langere hals?



Over dit topic

Gestart 2 December 2016 door Rimmert

Laatste reactie door Rimmert


Meest recente posts

Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2
Hallo, heel erg bedankt voor uw antwoord. Ik ben wel bang dat ze...
27 Oktober | 12:23 uur door TijnWierda

Bakjes spart sf50 automatic
Hallo mede sparta eigenaren,   Mijn naam is joey silleman,...
25 Oktober | 21:22 uur door Joeylsilleman

Stukje sparta koerier
1 dec dacht ik; staat in de koerier. Succes Edwin!
25 Oktober | 19:12 uur door Ouwe Luuk

Gezocht achterlicht van een GI 50 sport van 1966
Dan is ie van 1965
22 Oktober | 20:44 uur door Ouwe Luuk

Sparta GH50 sport
De uitlaat maakt ook n flinke bocht..
20 Oktober | 19:14 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: