Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Politie Cilinder vervangen voor membraan cilinder

piet vetnippel
Citeer
Privébericht
Naar profiel
piet vetnippel

Dag Rimmert.

 Ten behoeve van de RDW keuring moet je het vermogen smoren. Dit doe je door een kraagmoer van m10 te plaatsen tussen spruitstuk en carb of direct tussen cilinder en carb of tussen de bakelieten pakking en cilinder. Een kraagmoer m8 is nog beter maar zorg er wel voor dat hij niet via je inlaatpoort in het carter rolt. Uitlaat kan je manipuleren zoals je wilt. Half dichtstppen met pannenspons en staalwol volstaat. Na de keuring haal je alles weer weg en hou je de accellerratie.

Recentelijk nog gedaan bij een Honda ss50. n.b. met 72 cc cilinder en 19 mm carb. In de uitlaatbocht zat een grote ring met een gat van 4 mm. Kwam glansrijk doorde keuring

succes

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Bedankt voor de tips dat zal ik onthouden als ik naar de keuring ga, Ik heb nu een kleine cilinder op de brommer gezet. Maar mijn carburateur past nu niet meer. Hij heeft een te korte hals en hij past niet meer in het bakje waar de carburateur in rust toen ik de politie cilinder had. Weet iemand of er een andere bing ophoort? Een met een langere hals?



Over dit topic

Gestart 2 December 2016 door Rimmert

Laatste reactie door Rimmert


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: