Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Politie Cilinder

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Welke sproeier je nodig hebt weet je pas na montage en proefdraaien.Mijn blokje had een 76 nodig,maar sproeiers zijn nog wel te vinden.

Met een 17 moet je m echt op toeren houden om ermee te kunnen rijden.Onderin toeren geeft ie weinig vermogen,je moet dan al snel terugschakelen.Het komt ook regelmatig voor dat de koppeling het niet aan kan,en gaat slippen.

Ook hoort men je al van verre aankomen.Het aanzuigen van de lucht komt boven het motorlawaai uit,je valt dus wel op.De  tandwielverhouding moet aangepast worden naar 13-28.Topsnelheid zal ong.70 km/h zijn.

Bij mijn 4v had ik de 17 vervangen door een 12.Mooie trekkracht in het hele toerengebied,dus minder terugschakelen,veel minder lawaai en toch een dikke 60 km/h en geen slippende koppeling.

Een 12 koop je al voor weinig,misschien kan je er zelfs eentje lenen om het uit te proberen,je hoeft de pakking niet te vervangen en het loopt fantastisch.

Maar het is natuurlijk wat je zelf wil..............

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ok ik dacht dat een 17 gewoon het beste was voor alle toeren. Maar jij zegt dat met een 17mm hem juist op toeren moet houden? En dat de trekkracht dus niet zo geweldig is? Ik wil namelijk het liefst dat de acceleratie wat beter wordt. Top snelheid hoeft niet 70 of 80 maar 60 zou mooi zijn. Hoe kan het trouwens dat de 12mm carburateur dan beter werkt dan een 17mm? Ik dacht dat trekkracht en snelheid linear beter worden met een grotere carburateur.

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Trekkracht van een 17 is enorm,maar pas in het hogere toerengebied.Waarom dat niet in lage toerentallen is,weet ik niet.Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken,wellicht kan iemand het technisch toelichten?

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik heb trouwens wel een 3V niet een 4V ik weet niet of dat iets uitmaakt. Want ik dacht dat een 17 mm mooi is maar misschien is een 12mm dan toch beter. Van 8.5 mm naar 12 zou dan al een hele verbetering zijn toch? Want als zoals je zegt dat ding niet op gang komt en wanneer hij dan op gang is vooral de koppeling laat slippen heb ik ook niet zoveel zin in.

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik heb de 12mm er nu op zitten. Met een 58 sproeier loopt hij wel mooi. Maar met een grotere komt er een bluuuuuh geluid en inhouden. Dus ik dacht hij verzuipt, dus maar kleiner. Maar op internet zeggen mensen ook dat dit niet verzuipen is maar dat het mengsel te arm is om te ontbranden. En een 58 sproeier lijkt met toch wel wat klein helemaal met deze nieuwe carburateur. Als iemand tips heeft over sproeier maten zou dit fijn zijn.

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Sproeiermaat bij politiecilinder met 12mm is 62 of 64



Over dit topic

Gestart 11 Oktober 2015 door Rimmert

Laatste reactie door Rimmert


Meest recente posts

Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2
Als de brommer verder nog in originele staat is heb je n grote kans...
13 Oktober | 19:52 uur door Ouwe Luuk

Hallo allemaal!
Top Freek!! Er staan nu n paar projecten voor de 3 V maar ik ga...
13 Oktober | 16:52 uur door Ouwe Luuk

koekoeksbel monteren Sparta GD50 tour.
Hoi Lutges,  ik heb van Pjotr en Ouwe Luuk een tip gehad dat...
13 Oktober | 08:59 uur door Rien48

Koppeling JLO MM 540
Goedemiddag,  Heeft iemand toevallig een volledige koppeling...
12 Oktober | 16:28 uur door Kevintjuh20

Stukje sparta koerier
Nou @tje, je hebt een plezierige manier van schrijven hoor. Leest...
10 Oktober | 17:14 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: