Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » probleem spartamatic ontsteking tijdstip

brompie
Citeer
Privébericht
Naar profiel
brompie





Hallo iedereen,

 

Wij bezitten een spartamatic tv met jlo mm540 motor,

Na een leuke rit hadden we panne, de motor is zomaar stilgevallen

allereerst dacht ik aan benzinetank leeg of op reserve, maar deze had nog voldoende erin zitten

daarna thuis, geprobeerd of hij benzine kreeg en een vonk had,

bougie gedemonteerd en vastgesteld dat hij soms wel een vonk had en soms niet

alsook carburator gecontroleerd, vlotter en sproeier gedemonteerd, alles zuiver gemaakt, en gemonteerd

na weer niet te kunnen starten, vlotter terug gedemonteerd en gezien dat vlotter precies helemaal vacuum gezogen was... deze blikken vlotter was helemaal gedeukt??

Nieuwe vlotter (plastiek) besteld geplaatst, nog steeds geen succes, ondertussen is wel de bougie goed nat van benzine wanneer ik startpogingen doe

vastgesteld dat contactpunten ingebrand waren, deze vervangen, alsook de condensator, denkende het probleem eindelijk gevonden te hebben....

niet dus, hij geeft wel een vonk op de bougie, bougie is nat , maar start niet...

iemand een idee?

heeft iemand ook een procedure of stappenplan om de ontsteking door te meten?

mischien ontstekingsspoel slecht?

hoe, of welke waarden je mag verkrijgen, want als ik meet naar de massa, dan geeft alles door? condensator enzo...

 

alvast bedankt

groetjes tom

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Hallo Tom, ik heb ook ns een ingedeukte vlotter bij mijn GI50 gehad; zag er toen uit als een wokkel en zo noemde ik m ook. Als je de ontstekingsspoel ook vervangt heb je alles gehad zou ik zo zeggen. Ooit ook aan t tobben geweest met mn 3v; de hele onsteking vervangen toen, bleek verder te zitten: 1 kapotte/gebroken zuigerveer en de andere zat vast in de zuigergroef. Kreeg m toen ook nauwelijks aan de praat. Staat de onsteking bij jou op tijd?

Succes Ronald

brompie
Citeer
Privébericht
Naar profiel
brompie

 

hoi ronald,

 

hij lijkt een goede vonk te hebben, de timing ga ik vanavond nog eens controleren, want ik had dit al gedaan maar dat kwam totaal niet uit, maar ben er achter dat ik rechtsom draaide en de motor draaid linksom....

dus ga dit opnieuw controleren vanavond, maar alles werkt met een spie en alles leek oke te zijn op het zicht

mischien is de vonk niet sterk genoeg wanneer in cil gemonteerd?

een tip die ik gekregen heb is ook om de pakkingen te controleren ivm valse lucht,

compressie lijkt hij wel genoeg te hebben

voor de rest eigenlijk nog geen idee....

groeten tom

Thomas333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Thomas333

Hey Tom,

toevallig had ik laatst het zelfde probleem met mijn spartamatic AV (zelfde blok).
na de timing verschillende keren gebrobeerd opnieuw af te stellen kwam er bij mij weinig vooruitgang. ik heb vervolgens maar gebrobeerd een nieuwe bougie er in te doen. ironisch genoeg deed dat bij mij wonderen, hij liep vervolgens weer als een trein. zou dat dus als eerste vervangen.

MVG

Thomas

Jan GF50 sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Jan GF50 sport

Wat die nodig heeft is benzine, een vonk en compessie. Benzine moet nat uurlijk wel in de Cilinder aankomen. Vonk op tijd en voldoende compressie. En de uitlaat moet open zijn.vr gr J.



Over dit topic

Gestart 30 Juli 2019 door brompie

Laatste reactie door Jan GF50 sport


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: