Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » problemen met carburatie van mm540

Teun
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Teun

beste spartafanaten,

ik heb mijn spartamatic av met JLO mm540 maar weereens uit de schuur getrokken om hem maar eens keuringsklaar te maken. echter zijn er nog plroblemen met het blokje, of beter gezegd: problemen met de carburateur.

ik ben in het bezit van een bing 1/10/182carburateur. hierin zit een originele hoofdsproeier, verstuiver en vlotter. naar mijn weten is alles origineel. 

het probleem is dat de motor met het aantrappen niet aanslaat of slechts een paar slagen maakt. zelf heb ik het idee dat hij meteen "verzuipt".

als ik de vlotterkamer handmatig volgooi, en ik laat de vlotter eruit en de deksel eraf. gaat hij als een speer! dan maakt hij goeie slagen en trekt hij goed. tot de vlotterkamer leeg is natuurlijk.

mijn vlotter is niet lek, en dicht goed af. de ontsteking staat ongeveer op tijd dus hij zou gewoon moeten blijven lopen.

wie o wie kan mij helpen?

gr,

Teun

goudse
Citeer
Privébericht
Naar profiel
goudse

komt er dan wel benzine uit de kraan van de tank?

zit er soms een filter tussen die verstopt is?

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

mocht de doorstroom niet het probleem zijn dan;

wat zit er in qua naaldsproeier en op welke stand staat de naald?

Teun
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Teun

er komt zeker benzine uit de kraan, de vlotterkamer staat ook mooi op niveau en lekt niet.

er zit een (naar mijn weten) originele sproeier in. dit is een exemplaar met een ''buisje of tuitje'' uitlopend middenin de luchtstroom. ik heb altijd begrepen dat in de bing 1/10/182 geen sproeiernaald hoort, maar enkel een gasschuif die zo gevormd zou zijn dat een gasnaald niet nodig is.

ik denk dat door de druk die de vlotter uitoefend op de benzine in de vlotterkamer, er te veel brandstof door de sproeier gaat. volgensmij verstuift er ook weinig.

Teun
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Teun

ik heb even wat research gedaan en als ik op http://www.bingpower.de/service/einstellblatter kijk, zie ik bij de bing 1/10/182 staan: 

Nadelventil

1,2_

betekent dit dat de gasnaald op stand 1 of 2 moet staan?

dat zou een hoop verklaren namelijk.

Teun
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Teun

wat ik nog niet gezegd had was dat ik een donorblokje had gekocht die ik vandaag binnen heb gekregen, onderandere voor de koppeling. ik heb het carburateurtje ook even geprobeerd op het mijn blok, dit is eveneens een 1/10/182. en meteen kwam er muziek uit het blokje!! mijn vermoeden is dat een vorige eigenaar domweg aan het boren is gegaan met de oude carburateur.

het carburatie probeem is gelukkig verholpen.

nu heb ik alleen nog de vraag welke bougie de juiste is. in heb ook nog van een paar andere blokken liggen, maarja, welke kwam uit mijn matic? ik weet alleen nog dat het een NGK was. en dan iets met H5 of H6. zou dat kunnen?



Over dit topic

Gestart 22 April 2014 door Teun

Laatste reactie door allardspartamatic


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: