Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Problemen met sachs 50/3 blokje

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Update:

Na de rampzalige sleuteldag gisten besloten we anderhalf uur te gaan rijden naar Soest (Leertouwer) om onderdelen te halen die 1 en ander zouden uitsluiten. Voor vertrek voor de zekerheid toch nog even de naaldsproeier uit de carburateur gehaald die er dat moment onderzat, verrek toch een 2.12, ondanks dat deze er inhoort toch maar naar Soest gegaan en ik heb daar gekocht en vervangen:

-Gasnaald
-Naaldsproeier 2.12
-Borgveertje naald
-Borgclip naald
-Gasschuifdeksel pakking.

Dit alles gemonteerd, starten lopen. Het brommertje liep supersoepel, reageerde in alle versnellingen goed op het gas, hij was echter wel oer en oer traag, voorheen liep hij rond de 50 nu haald ik de 40 amper, maar het voelde als een heel goed lopend blokje weliswaar erg traag.

De bougie zag er na deze rit als volgt uit:

Vervolgens heb ik de uitlaat nog onder handen genomen omdat deze op 2 plekken lekte. Ik heb de voorbocht 10cm ingekort, meer kon helaas niet ivm voetrem en standaard. ook heb ik in de einddemper 4 gleuven gezaagd zodat de 2 delen in elkaar konden met een klem ertussen. Geen lekkages meer!

En wauw wat een verschil, ik heb niet heel lang kunnen rijden omdat de brommer naar mijn opslag ging, maar hij trekt een flink stuk harder, en ook merk je dat hij veel beter in de toeren klimt. Het zou mooi zijn ooit de 60 aan te kunnen tikken op de orginele teller, maar dit voelt al als een hele stap in de juiste richting.

Lang verhaal kort, ik begrijp niet precies waar het probleem nu gezeten heeft, maar in elk geval is het nu opgelost. Bedankt voor alle suggesties!

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Op welke stand heb je de gasnaald nu?

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Gasnaald staat op 2 momenteel,de fabrieksinstelling zegmaar.

schreud
Citeer
Privébericht
Naar profiel
schreud

Bougie is erg licht ik zou de naald een stand hoger zetten  GrJaap

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Ik vond hem ook wat bleekjes, ik heb nog even een 61 sproeier geprobeert, 59 en 60 pasten niet (Alweer de verkeerde binnen gekregen) en met 61 hield hij vreselijk in. Ik denk dat 59 of 60 perfect zal zijn, De naald in andere standen ga ik morgen even proberen. Bedankt voor de feedback Jaap

Ps ik lag elders dat je met een open zundapp uitlaat rijdt op je Grand Sport? Hoe pakt dat uit met de voetrem en standaard? Bij mijn sport is het ongelooflijk krap allemaal, als zo'n pijp meer ruimte geeft is het wel het overwegen waard.

piet vetnippel
Citeer
Privébericht
Naar profiel
piet vetnippel

Nu nog even je tandwielverhouding aanpassen en hij gaat 60 km/h. 

12 voor, 34 achter

Over dit topic

Gestart 9 April 2020 door remijanssen

Laatste reactie door remijanssen

Meest recente posts

startproblemen Spartamatic
Probeer eens verse benzine.
26 September | 23:36 uur door GerardMous

Mijn sparta heeft geen zin meer
Hoi @tje Heb je ook al naar het luchtfilter gekeken haal het...
26 September | 22:58 uur door schreud

Sparta boek en Sparta shirt
Spullen zijn verkocht.
23 September | 21:05 uur door 45069

Handvat GF50 sport
bedankt voor jullie reacties zal eens gaan kijken!
16 September | 17:42 uur door Maarten GF50

Schakelveer
Ha Gerrit, Tja,als foto's eenvoudig te plaatsen waren had ik wel...
15 September | 18:54 uur door henkp

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: