Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » ramp of niet!

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

hallo allemaal.

ik heb de olie van mijn 2v afgetapt om deze te vernieuwen

nu was de olie erg dun en rook een beetje naar benzine isdit normaal ?

en als het zo is hoe kan benzine in de olie komen en wat kan ik er tegen doen

en hoeveel olie moet er in ik heb gelezen 200ml maar is dat als de olie is afgetapt of als het blok helemaal leeg is.

ik heb van de vorige eigennaar 15w 40 en 5w 30 mee gekregen welke is de goede.

dank alvast voor jullie reactie

paulmz
Citeer
Privébericht
Naar profiel
paulmz

Hoi Atje,

Je krukaskeerring aan de natte kant(rechts kopp. zijde) ligt eruit( heb ik ook laatst gehad).

Als je heel voorzichtig met een klein boortje een gaatje in de keerring boort en daar een klein schroefje in zet, kan je hem er aan dat schroefje uittrekken.

Zou ook de droge kant(ontsteking) vervangen, want die ging bij mij de 1e rit na het vervangen v/d natte kant ook stuk.

 

Als ik het weer zou moeten doen, dan splits ik de carters, want dat werkt veel minder gevaarlijk en je kan gelijk de rest bekijken.

 

Ik gebruik als olie 80w90 GL4, beslist geen GL5 gebruiken, want dan gaan je kopp. platen eraan.

 

Paul

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Dank je paul voor je snelle reactie.

Ik was ff aan het kijken op mijn oefen blokje en ik denk dat het die ring is die achter dat kleine tandwiel zit naast het koppelingshuis ik heb geprobeerde deze los te draaien maar hij zit nogal vast is dit linkse of rechtse draad.

Ik moet dan ook zeker het koppelingshuis er af halen? Of kan die blijven zitten.

En aan de andere kant (ontsteking) is het die ring die direkt achter de grondplaat zit toch?

paulmz
Citeer
Privébericht
Naar profiel
paulmz

Hoi @tje,

Volgens het boek is het rechtse draad.

Ik kreeg zonder het kopp. huis te demonteren net niet het primaire tandwiel eraf.

Andere kant, ja het is de ring die om de krukas zit.

Mocht je nwe. keerringen gaan kopen, probeer dan(b.v. bij een handelsonderneming, het zijn gewoon norm keerringen)Viton exemplan te bemachtigen.

 

P.S. zou ff een manual zien te downloaden, is vrij eenvoudig te vinden.

 

Paul

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

dank je paul.

ik ga ff kijken klusje voor de wintermaanden

tweetaktrijder
Citeer
Privébericht
Naar profiel
tweetaktrijder

mocht je het niet lukken 

mag je me wel een mailtje sturen 

[email protected] 

ik heb de juiste gereedschappen en keerringen wel op voorraad liggen  reviseer sachs blokken 



Over dit topic

Gestart 15 September 2017 door @tje

Laatste reactie door @tje


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: