Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » R.I.P. VEC

schreud
Citeer
Privébericht
Naar profiel
schreud

Hoi Henk Vroeger had je nog goede ontstekings onderdelen .als je per jaar een  2000 km rijd en je heb 4 of 5 keer ontstekings problemen dan praat je wel anders .ik denk dat je dan wel ga nadenken over een oplossing VEC of Kokusan om van het probleem af te zijn .En Triboron daar zijn de menigen verdeeld over ,ik rij met 1 brommer op Triboron heb er 2500 km mee gereden zonder problemen, alleen het blok loopt wat ruwer . nog een punt als je ook toertochten rijd zie je ook wat ik noem rook kanonen als je daar achterrijd word je niet blij .En met Triboron geen of heel weinig rook Gr Jaap

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Jaap,hierover verschillen we van mening.Rij met een Sachs 3v,meng BP Ultimate met Castrol RS,en met een goed afgestelde ontsteking en juiste sproeier heel weinig rook.Met een goede condensator geen last van ingebrande punten.En als met Triboron het blok ruwer loopt,zegt dat mij genoeg.

schreud
Citeer
Privébericht
Naar profiel
schreud

Henk IK rij met de andere brommers  shell Vpower en ook met R S maar over Triboron terug te komen het bolkje loopt alleen wat ruwer als het koud is bij warme motor loopt het heel rustig en mooi stationair Volgens mij is het moeilijk oordelen op afstand

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

Persoonlijk ben ik ook van mening dat de originele ontsteking prima voldoet voor het normale gebruik waar deze brommers voor gemaakt zijn en zeker voor het gebruik nu.  De meeste brommers komen alleen maar buiten met mooi weer, voor een plezier ritje. Vroeger werden ze zwaarder belast.    Ik ben ook voorstander van de standaard ontsteking.  Goed afstellen, juiste onderdelen gebruiken  en juiste mengsmering, dan kun je probleemloos rijden en hoef je ook heel de straat niet onder de rook te zetten.   Dat kan zonder dure ontsteking en zonder dure benzine/ cq toevoeging.   Wel de zaak onderhouden etc.   



Over dit topic

Gestart 22 April 2020 door johnstoffelen

Laatste reactie door 45069


Meest recente posts

Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2
Als de brommer verder nog in originele staat is heb je n grote kans...
13 Oktober | 19:52 uur door Ouwe Luuk

Hallo allemaal!
Top Freek!! Er staan nu n paar projecten voor de 3 V maar ik ga...
13 Oktober | 16:52 uur door Ouwe Luuk

koekoeksbel monteren Sparta GD50 tour.
Hoi Lutges,  ik heb van Pjotr en Ouwe Luuk een tip gehad dat...
13 Oktober | 08:59 uur door Rien48

Koppeling JLO MM 540
Goedemiddag,  Heeft iemand toevallig een volledige koppeling...
12 Oktober | 16:28 uur door Kevintjuh20

Stukje sparta koerier
Nou @tje, je hebt een plezierige manier van schrijven hoor. Leest...
10 Oktober | 17:14 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: