Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Ronde vs Vierkante cilinder

Mark_Schaap
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Mark_Schaap

Nou mijn tweede post alweer..

Met het kopenvan mijn nieuwe blok kreeg ik er een ronde cilinder bij. Ik weet dat die qua caburateur net anders werkt dan mijn vierkante cilinder. Maar zit er een wezenlijk verschil tussen de twee? Kortom is het de moeite waard om mijn vierkante cilinder in te ruilen voor de ronde?

 

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Een ronde cilinder met membraam zal weinig verschil opleveren t.o.v. de vierkante cilinder.

Mark_Schaap
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Mark_Schaap

Okido dankjewel!

freetimeweb
Citeer
Privébericht
Naar profiel
freetimeweb

Een 4kante cilinder is met de zuiger invijlen makkelijk op te voeren. De poorten komen nl. niet helemaal open bij een 4kante cilinder. Ik heb het ook gedaan en samen met een Zundapp fluitdemper is het verschil enorm. Houdt er wel rekening mee, dat daarna de koppeling vanwege meer kracht van de motor kan gaan slippen. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Beste Gerrit, 

Hoeveel haal je dan van de zuiger af? 2 mm aan de inlaatkant?



Over dit topic

Gestart 10 Maart 2017 door Mark_Schaap

Laatste reactie door Ouwe Luuk


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: