Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Ronde vs Vierkante cilinder

Mark_Schaap
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Mark_Schaap

Nou mijn tweede post alweer..

Met het kopenvan mijn nieuwe blok kreeg ik er een ronde cilinder bij. Ik weet dat die qua caburateur net anders werkt dan mijn vierkante cilinder. Maar zit er een wezenlijk verschil tussen de twee? Kortom is het de moeite waard om mijn vierkante cilinder in te ruilen voor de ronde?

 

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Een ronde cilinder met membraam zal weinig verschil opleveren t.o.v. de vierkante cilinder.

Mark_Schaap
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Mark_Schaap

Okido dankjewel!

freetimeweb
Citeer
Privébericht
Naar profiel
freetimeweb

Een 4kante cilinder is met de zuiger invijlen makkelijk op te voeren. De poorten komen nl. niet helemaal open bij een 4kante cilinder. Ik heb het ook gedaan en samen met een Zundapp fluitdemper is het verschil enorm. Houdt er wel rekening mee, dat daarna de koppeling vanwege meer kracht van de motor kan gaan slippen. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Beste Gerrit, 

Hoeveel haal je dan van de zuiger af? 2 mm aan de inlaatkant?



Over dit topic

Gestart 10 Maart 2017 door Mark_Schaap

Laatste reactie door Ouwe Luuk


Meest recente posts

Motorbeugels nu op mp
Weet niet meer wie er laatst beugels zocht voor de motorophanging,...
16 September | 22:18 uur door Ouwe Luuk

gegevens coda
Het brommer VIN nr. 314380 Boek 16, pagina 154: Datum:...
16 September | 19:18 uur door Geert

Voorstellings rondje
Gefeliciteerd met t kenteken. Nog een technische keuring gehad ook?
15 September | 18:22 uur door Ouwe Luuk

Gezocht balhoofdset voor SE50
Ik bedoel de lagerschalen incl de kogels. Een foto lukt wel maar...
15 September | 12:58 uur door nwam69

Dikte kabels
Dank voor deze info!! Gr. Koos
14 September | 20:52 uur door Koosolex

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: