Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Ronde vs Vierkante cilinder

Mark_Schaap
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Mark_Schaap

Nou mijn tweede post alweer..

Met het kopenvan mijn nieuwe blok kreeg ik er een ronde cilinder bij. Ik weet dat die qua caburateur net anders werkt dan mijn vierkante cilinder. Maar zit er een wezenlijk verschil tussen de twee? Kortom is het de moeite waard om mijn vierkante cilinder in te ruilen voor de ronde?

 

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Een ronde cilinder met membraam zal weinig verschil opleveren t.o.v. de vierkante cilinder.

Mark_Schaap
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Mark_Schaap

Okido dankjewel!

freetimeweb
Citeer
Privébericht
Naar profiel
freetimeweb

Een 4kante cilinder is met de zuiger invijlen makkelijk op te voeren. De poorten komen nl. niet helemaal open bij een 4kante cilinder. Ik heb het ook gedaan en samen met een Zundapp fluitdemper is het verschil enorm. Houdt er wel rekening mee, dat daarna de koppeling vanwege meer kracht van de motor kan gaan slippen. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Beste Gerrit, 

Hoeveel haal je dan van de zuiger af? 2 mm aan de inlaatkant?



Over dit topic

Gestart 10 Maart 2017 door Mark_Schaap

Laatste reactie door Ouwe Luuk


Meest recente posts

Slippen van de koppeling van sparta 2v uit 76
Volgens t boekje is t 13-32 tandwielverhouding. Groet Ronald
13 Augustus | 22:12 uur door Ouwe Luuk

Olie verversen Sachs 50/3
Ooh hee dat is interessant Pjotr! Ik wist niet dat Sachs zelf ATF...
12 Augustus | 23:55 uur door FW91

Vraagjes.....
Rinky toys heeft de handels kijk daarvoor bij puch met...
11 Augustus | 18:05 uur door @tje

G49 valt uit.
Geen koude bougie muurvast in n hete motor draaien heb ik weleens...
5 Augustus | 08:39 uur door Ouwe Luuk

JLO GA50 koppeling mist
Je mist overigens niet de koppeling maar de kruisveer +borgring en...
25 Juli | 13:26 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: