Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sachs 4v Geforceerd onder een Sport uit 1972

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Hallo allemaal, ik kan een Sachs 4v Geforceerd gekoeld krijgen zoals onder de GS68/69/70 zat. Ik heb echter een Sparta Sport 3v uit 1972.

Gaat dit passen?

Wat tot nu toe heb ontdekt is,

-Ik heb de langere ophangbeugels nodig voor aan de kop, en ook las ik iets over het frame aanpassen omdat het luchtfilter direct aan de carburateur zit. Kan iemand precies vertellen wat ik aan het frame moet veranderen?

- Ik heb een andere uitlaat nodig omdat ik van een vierkante cilinder na een ronde ga, klopt dit? Ik heb nog een splinternieuwe 32mm sigaar+voorbocht liggen die op de 72er zou gaan. 

Zie ik verder nog dingen over het hoofd?

Ik hoor het graag, groeten

Remi

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Ja dat past, ik heb het zelf ook. 

Inderdaad, lange cilinderbeugels begint het mee. 

Je hoeft je frame niet aan te passen, je kan gewoon het luchtfilter gebruiken direct achter de carburateur. Als je het luchtfilterhuisje gebruikt met een groot rond filter achteraan maakt dat wel veel lawaai. Ik heb zelf een filterhuisje dicht gemaakt, een gat bovenin geboord en van daaruit een vouwbalg naar het filter in het frame geplaatst, dan is het weer stil. 

De 32mm sigaar kan je gebruiken, je moet wel een andere bocht nemen omdat de hoek anders is. Leertouwer heeft de goede wel op hun website. 

Verder moet je ook een ander handvat aan je stuur maken. Een die gewoon vast zit zoals op de automaat brommers. 

Het blok dat ik er onder heb heeft ook nog eens een kickstarter, ik moest daarom vaste voetsteunen maken. Maar de GS 68-70 had wel trappers met een omkeercrank. 

Groet,
Geert

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Bedankt voor het ophelderen Dan moet ik in elk geval opzoek naar de lange beugels en naar het andere uitlaat bochtje, en de koppelingreep.

Snorbrommer
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Snorbrommer

ik heb je  een prive berichtje gedaan

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Ik heb het gezien, dank hiervoor!

Over dit topic

Gestart 10 Juli 2019 door remijanssen

Laatste reactie door remijanssen

Meest recente posts

Koppeling veert niet goed terug
Moest even wat onderdelen opzoeken en foto's maken, dat zegt meer...
7 September | 13:36 uur door Geert

Olie lekkage voorvering
Dan zal er wellicht iets teveel in zitten , stopt vanzelf dus Heb...
6 September | 17:03 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: