Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sachs 50/3 trapas en voortandwiel lopen superzwaar

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Dag allemaal hier weer een update van mijn kant.

Vandaag het 2e sachs blok geplaatst en dat ging allemaal redelijk vlot. Bij het erop draaien van de ketting viel op dat het voortandwiel superzwaar draait, en dat niet alleen de trappers draaien ook enorm zwaar, achteruit gaat zwaar. en aantrappen is bijna niet te doen zo zwaar als het loopt.  Wat verder gek is dat het blok 2 plofjes gaf en dat was het. Ik vermoed dat mijn 2e carburateur hier de boosdoener is en de boel verzuipt, ik ga het morgen nog een keer proberen met de carburateur van mijn andere blokje hopelijk biedt dat uitkomst.

Iemand enig idee waarom de trapas en het voortandwiel zo enorm zwaar zouden lopen? En belangrijker nog wat de oplossing zou zijn? 

Ik hoor het graag, want ik begin een beetje moedeloos te worden van 2 Sachs blokjes en nog steeds niet kunnen rijden.

BVD Remi

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Ik heb dezelfde vraag gesteld op Oudebrommers en de conclusie was er zal 1 en ander niet goed zitten in dit blok, en er mee gaan rijden zou ook de carters wel eens kunnen vernielen. Het blokje gaat er morgen weer onderuit, en beide blokjes zullen naar een Sachs expert moet gaan. Heeft iemand een adres van een goede betrouwbare Sachs specialst die blokjes reviseert? Zoja ik hoort het graag!

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Beide blokjes gaan binnenkort naar Wietse Visser

gerardus
Citeer
Privébericht
Naar profiel
gerardus

wat is er toch met de sachsblokken

hier is 90% steeds structureel íets mis!!

bij de jlo blokken hoor je bijna geen klachten

of wij hebben geen parate kennis binnen 

onze club en word het tijd dat er een Sachs

professor / tecnische aanspreekpunt moet komen .

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Ik dacht exact hetzelfde, ik liep ook al te grappen misschien moet er dan maar een JLO blok onder. Ik vind het rampzalige blokken, maarja hopelijk wordt het nu definitief opgelost. Het wordt helaas niet eerder dan eind augustus dus rijden deze zomer zit er niet meer in. oh well.

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Heb iemand ns horen zeggen dat er in een Sachs blok gewoon teveel onderdelen zitten, dat t daarom altijd wel wat rammelt....

Over dit topic

Gestart 3 Juli 2020 door remijanssen

Laatste reactie door Ouwe Luuk

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: