Is hier nog iets aan te doen? De voorbocht verder inkorten? Experimenteren met de ontsteking? Een grotere carburateur monteren? Alle sugesties zijn welkom. Ik hoef geen racemonster, maar een iets vlottere acceleratie in 2 en 3 zou leuk zijn. BVD remi
Ik rijd momenteel met een Sparta Sport 3V uit 1972, vierkante cilinder 1/12/212/ carburateur sproerier 58 (mooie koffiebruine bougie) een 32mm voorbocht (ongeveer 45 cm lang) en een Zundapp blokfluit demper. Deze demper klinkt fantastisch, en de gasresponse is feller, maar de trekkracht laat een beetje te wensen over. Ik rijd met 17" wielen en 12:32 tandwielverhouding. De brommer heeft best een goede topsnelheid, maar ik moet hem echt flink in de toeren jagen om te voorkomen dat hij inzakt. Heuvel op en tegen de wind in betekent ook een tandje terug schakelen.
Is hier nog iets aan te doen? De voorbocht verder inkorten? Experimenteren met de ontsteking? Een grotere carburateur monteren? Alle sugesties zijn welkom. Ik hoef geen racemonster, maar een iets vlottere acceleratie in 2 en 3 zou leuk zijn. BVD remi