Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sachs 50/3 weinig trekkracht

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Is hier nog iets aan te doen? De voorbocht verder inkorten? Experimenteren met de ontsteking? Een grotere carburateur monteren? Alle sugesties zijn welkom. Ik hoef geen racemonster, maar een iets vlottere acceleratie in 2 en 3 zou leuk zijn. BVD remi

Ik rijd momenteel met een Sparta Sport 3V uit 1972, vierkante cilinder 1/12/212/ carburateur sproerier 58 (mooie koffiebruine bougie) een 32mm voorbocht (ongeveer 45 cm lang) en een Zundapp blokfluit demper. Deze demper klinkt fantastisch, en de gasresponse is feller, maar de trekkracht laat een beetje te wensen over. Ik rijd met 17" wielen en 12:32 tandwielverhouding. De brommer heeft best een goede topsnelheid, maar ik moet hem echt flink in de toeren jagen om te voorkomen dat hij inzakt. Heuvel op en tegen de wind in betekent ook een tandje terug schakelen.

Is hier nog iets aan te doen? De voorbocht verder inkorten? Experimenteren met de ontsteking? Een grotere carburateur monteren? Alle sugesties zijn welkom. Ik hoef geen racemonster, maar een iets vlottere acceleratie in 2 en 3 zou leuk zijn. BVD remi

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Bocht inkorten gaat juist ten koste van de trekkracht,dus dat kan je beter niet doen.

Cilinder en zuiger zijn aangepast?

Hoeveel voorontsteking?

schreud
Citeer
Privébericht
Naar profiel
schreud

Hoi Remi ik denk dat jou vertanding te zwaar is omdat je ook al 17 inch wielen heb ,ik zou eens 12 -34 proberen .Bij mijn brommers maak ik de bocht zo kort mogelijk in combinatie met een open zundapp uitlaat van 77 of 78 cm lang .Maar ik rij met 41 mm zuigers dus die zijn net wat sterker en 17 mm carburateurs die kunnen 12- 28 wel hebben bij wind kracht 2 a3  ik rij wel met de ronde politie cilinders 

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Cilinder is aangepast, er is aan de spoelpoorten gevijlld, de zuiger zou ik zo niet weten maar kan ik evt navragen. Voorontsteking zal ik van de week even bekijken. Over 41mm gehoonde politiecilinders heb ik wel meer goede verhalen gelezen! Bedankt voor de reacties

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Zag de foto van je cilinder op een ander forum,plaats die ook hier even.

Benieuwd wat de mening van anderen is......

piet vetnippel
Citeer
Privébericht
Naar profiel
piet vetnippel

Wat is er precies aan je vierkante cilinder aangepast? Zijn in- en uitlaatpoort bewerkt? Als je het niet weet dan moet je de boel lostrekken en (laten) beoordelen. Laat je cilinder boren op 41 mm en gebruik een Morini of Suzuki zuiger. Je hebt dan 8 cc meer en dat scheelt. Zelf heb ik een 4V met 13 voor en 33 achter op 17 inch wielen en 12 mm carb. en boring 41. Trekt geweldig. Wie bewerkt zo'n cilinder? Ik. 

Lees je Spartakoerier eens. 



Over dit topic

Gestart 20 September 2020 door remijanssen

Laatste reactie door remijanssen


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: