Hi Rutger,
Ten eerste, 55km is eigenlijk best al een mooie snelheid!
Ten tweede, zorg voordat je verder gaat dat alles is goede conditie is en alles mooi schoon is: Uitlaat, bougie, contactpunten.. Dan hieronder een aantal dingen die je kunt proberen waar ik zelf wel eens succes mee gehad heb.
Je kunt nog proberen om de poorten mooi glad te maken om de gas stroom te verbeteren.
Probeer nog eens wat te schuiven met de demper van de uitlaat om een betere vulling van de cilinder te krijgen.
Daarnaast kun je bekijken wat jouw compressie is, en eventueel deze verbeteren door de squish aan te passen. Dat is de ruimte tussen de zuiger en jouw cilinderkop in het BDP. Dit kun je makkelijk meten door een stukje sodeel draad je het bougie gat te drukken. Je kunt squish kleiner maken door een dunnere of geen voet en/of koppakking te gebruiken.
Het compressie verhogen kun je ook bereiken door een hoge druk pet/kop te monteren waarbij de verbrandingskamer volledig in de kop valt en je dus minder verliest bij de aansluiting tussen kop en cylinder.
Verder kun je de ontsteking nog wat vroeger zetten voor een hogere topsnelheid, maar zou niet verder gaan dan 4mm. Hierdoor gaat ie stationair wel moeilijker lopen en is het afstellen daarvan wat lastig.
Als je echt verder wilt gaan kun je beginnen met verbreden van de poorten, en eventueel ook verhogen/verlagen daarvan. Let daarbij op dat de zuigerveren niet gaan 'happen' in de poorten. Let ook op de doorstroom en aansluitingen tussen inlaat, spoelpoorsten, enzovoort. Ook kun je de krukas(ruimte) opvullen met vulringen om de gas-vulling van je cilinder te verbeteren. Dit is echter niet simpel, neemt veel tijd in beslag en heeft zo z'n risico's.
Wil je nog verder gaan, dan kan je kijken naar het maken/kopen van een expansieuitlaat. Kijk daarvoor eens hier. Een laatste dingetje wat je kunt proberen als je de rest al hebt gedaan is een membraam carburateur monteren, maar ook die zul je wel zelf moeten maken of je moet geluk hebben om m ergens te vinden.
Succes, hoop dat je er wat aan hebt en wees voorzichtig!
Marthijs