Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sachs smalle 3 voet is dat mogelijk?

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

oh enneh het verschil is 8.5mm tussen de twee deksels, maar heb je al eens goed gekeken naar hoe het deksel daar is opgebouwd? denk nu eens het materiaal voor de holle ruimte wg en laat die 3e bout vervallen.

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Dat je een asje moest inkorten bedoel je? 

Dan had je laatst in Beekbergen al verteld Wink  

 

Moet het ook geforceerd gekoelt worden, zoals je dat de laatste keer dat ik hem zag ook had? (clubBBQ 3 jaar geleden Tongue out)

Zonder dat is het wel te doen denk ik, door een ontstekingsdeksel van een 2v wat aan te passen en het schakelmechaniek daar tegenaan te schroeven.

Wat je ook zou kunnen doen is een extern schakelmechaniek, beetje wat ik in gedachten heb voor m'n 505/3V DKF Laughing

 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

was ook mijn eerste opzet, maar ik dacht moet simpeler kunnen, maar ja waar loop je tegen aan wanneer je de deksel direct tegen het carter schroeft.

wordt rijwind in deze versie. Misschien bouw ik later zo'n geforceerde dat is namelijk op het op maat zagen van de 2v deksel na ook best te doen.

Maar de afstand van alles wordt korter, oftewel welk onderdeel moet ook korter worden?

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

trekspie ckers Wink

 

Maarre, op school moeten wij altijd makkelijk denken en eerst het probleem opzoeken en dan pas aan een oplossing gaan werken.

Jou doel was om een 3v voetschakel in je GH te hebben wat niet kon vanwege een verkeerde kettinglijn. Waarom pas je niet gewoon je kettinglijn aan dan?

Vlak tandwiel moet genoeg zijn aan een brede bak toch?  Tongue out 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

Maar de trekspie idd. Maar lang leve de snij-ijzerset. Wink

Ik vond het uiteindelijk simpeler om de bevestigingsgaten van de deksel te verplaatsen en een korte trekspie te maken vandaar dat ik voor die route heb gekozen.

bij een vlak tandwiel op een smalle G-serie brug (vanaf 65 kun je inderdaad er makkelijk mee weg komen) moet je ook achter een iets ondieper tandwiel gaan monteren, oftewel dan moet de kettingkast ook naar binnen. Oftewel reden 2 voor de ombouw en tja ik vind het ook gewoon leuk om eens iets te maken wat ze bij sachs niet hebben gedaan. En het moet er uitieindelijk zo uitzien alsof het zo hoort.



Over dit topic

Gestart 29 Januari 2012 door Maarten

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

Tank embleem l + r gd gh
De tankemblemen waren ook nogal breekbaar en sneuvelden nog weleens...
8 December | 23:03 uur door Ouwe Luuk

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: