Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » sb 50 slaat niet aan

hanshermans
Citeer
Privébericht
Naar profiel
hanshermans

Mijn sb 50 wil niet meer aanslaan sinds de zuiger vervangen is. Verleden jaar is ie vastgelopen en is is de cilinder opgeboord en de zuiger vervangen. Inmiddels heb ik er een nieuwe bougie, ontsteking met contactpunten en carburateur opgezet. Ik twijfelde over de ontsteking en de carburateur was krom. Als ik probeer te starten ploft ie af en toe wat, de bougie komt er dan nat uit.

De contactpunten heb ik afgesteld op 0.4mm, het ontstekingstijdstep krijg ik echter niet verder dan 1 - 1.5 mm voorontsteking. De grondplaat zit dan aan het einde van de slopgaten. 

Iemand een idee waar het fout gaat?

tweetaktrijder
Citeer
Privébericht
Naar profiel
tweetaktrijder

Hallo normaal gesproken

moet de voorontstekking bij de 2 tot 2,5 mm voorontstekking staan

als je nu al aan het eind zit van je slopgaten klopt dit niet

is de juiste grondplaat  wel geplaatst   en heb je nergers valse lucht aanzuiging

dat er ergens een pakking lekt   kan ook nog wezen dat je krukaskeerring lekt

meestal is het dan achter de ontstekkings grondplaat nat

dan krijg je hem met geen mogelijk heid aan

mocht je hem helemaal niet meer aankrijgen of je ziet het niet meer zitten

kan ik wel weer nieuw leven in je blok krijgen reviseer veel sachs blokkje,s

en bezit  over het juiste gereedschap en de juiste onderdelen

vr gr  wietse   de tweetaktrijder  [email protected]  daar ben ik altijd te berijken

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Probeer eens nieuwe benzine, moderne benzine is er vaak het probleem van dat na een jaar dit soort klachten voorkomen, spreek uit ervaring je zoekt je wezeloos weet zeker dat alles goed is en toch loopt het niet, als je de onsteking niet vroeger kan alstellen is denk ik door de vastloper het tapeind van de krukas waar het vliegwiel op zit een paar graden verdraaid, zuiger komt ineens stil te staan en het vliegwiel wil dat niet het gevolg tap eind draaid iets door in de krukwang, oplossing  iemand zoeken die het tapeind weer juist in de krukwang kan zetten moet wel het blokje voor los of een nieuwe krukas zoeken en die er in monteren, en volgens mij kan Wietse dat heel goed.  

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Heb je wel genoeg compressie?

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Hans,

misschien een domme opmerking, maar draai je het vliegwiel wel in de juiste richting? Ben zelf eens een halve dag bezig geweest om een ontsteking af te stellen terwijl ik het vliegwiel de verkeerde kant op draaideFoot in mouth. Toen dacht ik ook dat de slotgaten te klein waren. Overigens heb ik hem toen wel aan de praat gekregen, maar ik kon alleen achteruit rijden...Smile

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Nou Goof, had eigenlijk dezelfde gedachte. Is mij nml ook wel eens overkomen dat ik mijn ontsteking niet op het juiste moment voor het dode punt kon afstellen en toen draaide ik het vliegwiel dus ook de verkeerde kant op...



Over dit topic

Gestart 4 Juni 2017 door hanshermans

Laatste reactie door pjotr


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: