Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Schakelen

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Hallo allen.

Ik heb een vraagje eigenlijk twee.

1 mijn sport v2 schakelt prima alleen gaat het inleggen van de eerste versnelling gepaart met harde klik ook wil hij bij stilstand wel moeilijk inleggen ik moet dan of de brommer heen en weer bewegen of een beetje gas geven, isdit normaal of moet er wat afgesteld worden.

2 op volle snelheid 50 begint hij te viertakten ik heb gehoord dat dat niet goed is voor de motor ik weet ook dat hij dan te veel benzine krijgt echter als ik de bougie er uit haal is die lichtbruin je zou dus zeggen dat het goed is, ik heb de gasnaalt een keer op de laagste positie gezet en toen ging het beter hij werdt wel volgens mij wat heter en was bang dat het zou vastlopen ik heb de boel nu weer zo als het hoort naalt in de een na laagste positie.

Heeft iemand een andere sugestie ik heb sproeier 56 heb het geprobeert met een verstelbere sproeier maar ben daar toch niet zo happy mee.

Zou ik bv de cardurateur eens goed moeten schoonmaken ik noem maar iets.

Wie weet raad

@tje

FW91
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FW91

Hoi @tje!

1. Dat de brommer vanuit stilstand minder makkelijk in de eerste versnelling gaat is volgensmij vrij normaal. Dat komt omdat de schakelsteen nog in het tandwiel blijft haken. Je kan bij het wegrijden het beste even met je been een klein zetje geven zodat de brommer gaat rollen, de schakelsteen vrijkomt en 'm tegelijkertijd in de versnelling zetten. Dan moet hij 'm makkelijker pakken.

2. Dat de brommer viertakt op volle toeren is ook vrij normaal en zover ik weet niet heel slecht. Het is slechter dat hij gaat inhouden, dat vaak betekend dat hij te veel lucht of te weinig brandstof krijgt en dus te weinig smering. Je bougie wordt dan wit. Bij overmatig viertaken krijg hij teveel brandstof/smering waardoor de boel eerder vanbinnen vervuilt en hij meer gaat roken. De juiste sproeier voor jou Sachs 50/2 met een Bing 1/12/212 is 58 of 56 dus als je bougie met 56 mooi koffie bruin is gaat het goed!

 

Groet! Freek

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Dank je freek voor je snelle reactie.

Ik heb omdat ik dacht dat hij te weinig lucht kreeg een gaatje in het luchtfilterhuis geboord maar hij houd ook een beetje in als hij viertakt dus zou hij te veel lucht krijgt ik plak hem weer dicht om te kijken of dat het is bedankt voor de tip

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Zou t viertakten minder worden als je n iets kleiner achtertandwiel neemt en hij dus wat harder moet werken? 

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Sorry ouwe luuk voor deze late reactie

Als ik achter kleiner doe trekt hij minder snel op en verliest hij ook snelheid toch?

Of heb het fout en waar kan ik deze verkrijgen?

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Bij een tandje minder op t achterwiel gaat het optrekken iets minder maar de snelheid neemt iets toe (1 tandje scheelt niet zo heel veel hoor...)vooral bij wind mee, als je motor t aan kan (en je dus genoeg vermogen hebt) is het te proberen. Denk dat Leertouwer je kan helpen. Succes!



Over dit topic

Gestart 13 Augustus 2017 door @tje

Laatste reactie door Ouwe Luuk


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: