Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Schakelhandvat 3v

Gerrit64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Gerrit64

Bij het plaatsen van een ander stuur is niet alles goed gegaan en is de achterste kabel van het schakelmechanisme uit het handvat los gekomen. Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op internet hoe dit nu precies vast moet maar kan helaas niks vinden en ben niet zo handig dat ik dit zo even uitvogel. Is hier ergens een duidelijke tekeing/foto van op het forum?

Groet Gerrit

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Zie nu in dit bericht dat je een systeem met dubbele kabel hebt. 

Makkelijkste is om het vaste deel naar het eind van het stuur te doen, dan de kabels in het draaideel. (Draaideel verticaal vasthouden) Vervolgens deze draaien naar de horizontale positie en erop schuiven. Let erop dat het bevestigingsbeugeltje onderop los genoeg zit dit valt in een sleuf in het draaideel en zorgt op die manier dat het handvat er niet af kan. De bevestigingsbout niet te strak aandraaien want die kan niet veel hebben.

Van te voren alle verstellers losdraaien helpt ook. Tel het aantal omwentelingen/meet hoever deze staan. Dat scheelt later met afstellen.

Gerrit64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Gerrit64

Dan moet ik even goed kijken want ik heb nog nooit met zo'n schakelhandvat gerommeld. Er zit een vast hokje op het uiteinde van de kabel op het blokje en uit het handvat is ze los getrokken maar ik heb eerlijk gezegd geen id2ee hoe d2at vast zit in het handvat. Daarom was ik op zoek naar een tekening of foto hoe het zit.

Gerrit64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Gerrit64

Is er nergens een handleiding hoe zo'n schakelhandvat werkt/in elkaar zit??

Gerrit64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Gerrit64

User electronicasmurf zei:

Zie nu in dit bericht dat je een systeem met dubbele kabel hebt. 

Makkelijkste is om het vaste deel naar het eind van het stuur te doen, dan de kabels in het draaideel. (Draaideel verticaal vasthouden) Vervolgens deze draaien naar de horizontale positie en erop schuiven. Let erop dat het bevestigingsbeugeltje onderop los genoeg zit dit valt in een sleuf in het draaideel en zorgt op die manier dat het handvat er niet af kan. De bevestigingsbout niet te strak aandraaien want die kan niet veel hebben.

Van te voren alle verstellers losdraaien helpt ook. Tel het aantal omwentelingen/meet hoever deze staan. Dat scheelt later met afstellen.

Aan het kijken gewesst maar snap er ff niks van. Heb het gevoel dat de kabel vanaf het blok naar boven is geschoven naar het schakelhadvat. Daar heb ik een kaal stuk binnenkabel, net of deze ergens uitgetrokken is. Maar ik kan dus het beste bij het schakeljandvat beginnen en dan moet het tonnetje aan het einde van de kabel ergens achter of in blijven zitten??

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Bestudeer de zijkant van het ronde deel van de hendel maar eens goed  er zijn slechts 2 plekken waar de kabel in kan. Hij moet in de linker. Dat het uitsteekt klopt,  anders kom het niet op de goede plek.



Over dit topic

Gestart 10 April 2020 door Gerrit64

Laatste reactie door Gerrit64


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: