Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2

TijnWierda
Citeer
Privébericht
Naar profiel
TijnWierda

Hallo,

Ik heb sinds kort een Sparta sport uit 1964 met een JLO 49/2 motor. De brommer heeft alleen nog geen kenteken, maar kan wel 60 km/h. Er zit een nu een hoofdsproeier in met maat 59. Ik heb ook al maatje 58 erin gedaan, maar de brommer gaat dan maar 3 km/h langzamer zoiets.

Wat kan ik hieraan doen zodat de brommer wel door de keuring heen komt?

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Als de brommer verder nog in originele staat is heb je n grote kans dat ze m niet op de rollenbank testen. Neem daartoe zoveel mogelijk documentatie mee. Mocht je m knijpen willen, verklein dan de uitlaat eindstuk uitgang met n brede ring of iets dergelijks zodat ie zn uitlaatgassen moeilijk kwijt kan. Die verwijder je gewoon weer na de keuring...zo verniel je niks. Groet Ronald

TijnWierda
Citeer
Privébericht
Naar profiel
TijnWierda

Hallo, heel erg bedankt voor uw antwoord. Ik ben wel bang dat ze dat dan zien. Maar ik kan het proberen. Ik moet dan nog wel uitvogelen hoe ik die ring dan vast ga zetten enzovoort.

Groet Tijn

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Ik weet niet wat voor een uitlaat je hebt maar er moet wel wat te verzinnen zijn dat je in de demper kan stopen wat niet opvalt.

De meeste dempers hebben een eindstukje die je er af kan halen en er dan iets instoppen wat de uitlaatgassen wat tegen houd van die brillo pannesponsjes bv wel eerst uitwassen anders kommen er zeepbellen uit je uitlaat SmileLaughing

Of je kan proberen door de brandstof toevoer iets af te knijpen zodat hij net iets minder krijgt.

Je had al een kleinere sproeier geplaatst misschien die sproeier in combinatie met de gasnaalt in de laagste positie, wie weet helpt het wat.

Su6

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Het mengsel te schraal maken zou ik niet doen, is slecht voor je blok.

Brillo moet je ook niet in de uitlaat doen. Een 2takt blok kan wat uitlaatgas terug aanzuigen, daar wil je geen snippers staalwol in hebben zitten.

Ik zou eerder iets in de carburateur boven de gasschuif stoppen zodat je minder vol gas kan. Stukje buitenkabel om de gaskabel heen oid.

Of je monteerd tijdelijk een kleinere carburateur, 10mm van een spartamatic bijvoorbeeld.

Over dit topic

Gestart 13 Oktober 2021 door TijnWierda

Laatste reactie door Geert

Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: