Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sneller maken 505/2A blok

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Ik rij sinds kort weer op mijn sparta easy met een sachs 505/2 blokje er onder maar ik vind hem een beetje tegenvallen kwa vermogen. Zit nog een standaard carbje onder maar deze lekt zeer erg en wil dus eigen er wat anders voorhangen.

Nu werd er mij verteld dat er ook een 15mm dellorto voor kan en een expansie pijp achter zodat hij een brok meer vermogen krijgt. 

Maar welke heb ik hier voor nodig?

Tim

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

welke cilinder zit er op? welk spruitstuk?

even de cijfers qua letter cijfer combo. 

Uitlaat inkorten kan nooit kwaad, sowieso raad ik voor gebruik van een 15mm een 28mm bocht aan, die zijn te bestellen bij mopedparts.de

qua dellorto kom je op een 15/15 uit die o.a. ook voor puch en tomos wordt gebruikt.

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Ik heb even naar het spruitstuk gekeken, hier staat het volgende nummer op: 0267 114

Waar moet ik kijken voor de cilinder?

heb ik nog een ander spruitstuk nodig voor de 15/15?

Tim

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

ik heb de letter cijfer codering die er vervolgens op staat nodig,bijvoorbeeld A3, C1, B2 etc. etc. e.a.

de 15/15 past direct, je zal enkel even een kort elleboogje op het bovenste dekseltje moeten zetten. 

een 15mm voor puch maxi dus eventueel ook, beide zijn immitatie voor iets van 3 tientjes te koop tegenwoordig, maar de dell'orto heeft het voordeel dat het luchfilter er al aan zit en dat er een rubber te koop is waarmee de inlaat aan de bovenkant gezet kan worden, erg handig met het vuil dat de open ketting meesleept.

qua ruimere keuze aan carbjes kun je eventueel ook het spruitstuk een slag draaien, dit werkt alleen bij cilinders met een los vulblokje tussen spruitstuk en cilinder en dan zul je ca 3mm van de koelribben moeten wegslijpen, je kunt het spruitstuk dan 180 graden draaien zodat de luchtinlaat dus naar het voorwiel wijst. ziet er niet uit maar werkt welWink

Over dit topic

Gestart 13 September 2012 door T.Bakker

Laatste reactie door Maarten

Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Ik heb geen idee. Ik heb de olie nog nooit bijgevuld. Wat voor olie...
9 September | 13:53 uur door Jordie

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: