Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Snelle(re) membraamcylinder

sport69
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sport69

Ik wil mijn sport 2v met membraamcylinder iets sneller laten rijden; de topsnelheid is nu 47 km met wind in de rug. 

 

Omdat ik niet wil gaan vijlen ben ik op zoek naar een snellere membraamcylinder. Weet iemand of deze (nog) te koop zijn?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Pieter

 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

welke uitvoering heb je er nu op? wat voor kenmerk staat er rechts op de cilindervoet?

twee schroefkopjes, een schroefkopje, een cijfer of cijferlettercombo?

welk diameter membraan heb je er op? en last but not least, hoeveel lengte voorbocht heb je qua uitlaat en welke diameter demper?

met een 2 schroefkopjes cilinder met 13mm membraan, 45cm gestrekte lengte uitlaatbocht 28mm diameter, demper van 70mm diameter zonder drosselpijp en puntjes op ca 2.3mm voor afgesteld is 55 haalbaar mits de compressie in orde is natuurlijkWink

 

sport69
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sport69

Maarten,

 

Ik zie 2 schroefjes zitten. De uitlaatbocht is al ingekort tot 45 cm en de demper is de 70 mm versie van oldtimerdelen. De ontsteking is bij revisie afgesteld, vroeger afstellen maakt geen verschil.

Vorig jaar zij de zuigerveren vernieuwd, de compressie lijkt goed want als je met je hand wilt starten voel je veel weerstand. bij tegenwind valt de snelheid wel wat terug maar niet extreem.

Membraam heb ik nog niet kunnen controleren maar zal wel standaard zijn.

 

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er immitatie contactpuntjes op zitten, maar daar loopt het blokje eigenlijk te netjes voor.

 

Wat bedoel je trouwens met een drosselklep?

 

Groeten,

 

 

Pieter

 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

drosselpijp, dat is de pijp die intern in de demper zit om de snelheid te beperken.

maar qua je demper is het de versie met trompet achterin of losse achterkant die er af kan?

en wat heb je er op qua tandwielverhouding? de standaard 13:32?

ik was even vergeten te vermelden dat ik na het optimaliseren achter een 28 tands tandwiel inzet ipv de 32, enige nadeel is dat het gat tussen de versnellingen iets groter wordt dus je moet echt doortrekken tot de 30km/h alvorens naar de 2 te schakelen.

ander puntje dat ik zo te zien even heb gemist, filterkap van de carb verwisselen voor een exemplaar zonder de ribbels er in.

 

sport69
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sport69

Maarten bedankt voor je reactie.

 

De uitlaat is die met de losse achterkant. Ik heb de achterkant er afgehaald maar zie geen pijp zitten.

De tandwielen zijn volgens mij standaard, om dit zeker te weten moet ik de kettingkast even losmaken.

 

Groeten,

 

Pieter

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

losse achterkant, mooi ik weet genoeg, die is goed zat.

Tandwielen zijn dan hoogstwaarschijnlijk 13:32,maar kijk maar even na inderdaad.

welke naaf heb je? Leleu 100 toch? 28 tands daarvoor heb ik eventueel nog wel.



Over dit topic

Gestart 16 April 2013 door sport69

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: