Beste mede liefhebbers,
Afgelopen januari heb mijn eerste oldimter brommer gekocht, namelijk een sparts 2V! Toen ik hem kocht had de brommer motorisch geen problemen. Ik heb er inmiddels een aantal dingen aan gedaan. Als eerste heb ik de benzine tank ontroest aangezien hier veel troep uit kwam (is opgevangen door een filter die ik er tussen heb gezet). Verder is de brommer twee keer uitgevallen waarna deze niet meer aan te krijgen was. Het probleem hier was dat de bougie niet zwaar genoeg was. Hiervoor heb ik dus een zwaardere bougie.
Na het ontroesten van de tank en nieuwe benzine hier in te doen liep de brommer super. Er waren geen problemen en hij startte direct na 1 keer aantrappen. Een aantal weken terug viel de brommer tijdens stationair lopen plots uit, maar na een paar keer trappen kon ik deze weer aan krijgen en was er geen probleem. Ik heb er toen denk ik in één keer 80 km mee gereden zonder enkel probleem. Vervolgens begon hij raar te doen. Hij was moeilijk aan te krijgen. Dus heb ik de caburateur volledig schoon gemaakt. Dit hielp wel met het aan krijgen. Echter kwam er toen een nieuw probleem. Als de brommer stationair loopt (zo'n 15-20 minuten) wordt hij warm en als ik dan gas geef en deze los laat, valt hij uit. En na het weer aan krijgen valt hij dan sneller uit na een minuut en steeds korter. Als de motor geheel warm is na (als het lukt een stukje rijden) en uit valt, is deze niet meer aan te krijgen totdat hij geheel afgekoeld is.
Ik heb een Sachs 50/2 blokje er onder.
Aangezien ik nog geen ervaring heb met oldtimer brommers zou ik niet zo goed weten waar dit aan kan liggen. Heeft iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt?
Groetjes, Ilse
(P.S. aangezien we allemaal liefhebbers zijn heb ik hieronder een foto van de brommer geplaatst :p)