Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta dood?

Bjorn!
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Bjorn!

Hoi beste leden.

Ik ben in het bezit van een sparta sport 3v hand versnelling.
Onlangs heb ik mijn blok laten reviseren bij de Brommerschuur.Reden was dat hij erg slecht reedt en heel traag optrak.

Helaas is hier niets in veranderd.
Er zat een 8mm carb op en dat trok zo traag dat ik er niet eens de openbare weg op durfden te gaan (was echt te gevaarlijk)

inmiddels 12mm carb er op met sproeier 62 en de lucht filter van de andere carb want hij maakte meer heerie dan het vooruit ging (drama)
Met de 8mm luchtfilter en sproeier 62 ging het redelijk op een lang stuk zelfs boven de 40  :D

Na dat ik meng smering getankt had reedt ik terug naar huis.
Onderweg begon hij na 20 minuten te schokken stoten en nam hij in vermogen af.
Hij viel uit.

Meerderemalen proberen te starten maar dat mocht niet baten de brommer starten niet meer.

Thuis qaan gekomen het volgende geprobeerd:
Hij heeft compressie en de bougie was nat.
Hij vonkt constant en is mooi blauw.
Je hoort zelfs duidelijk tik tik tik bij elke vonk.

Iemand enig idee?

Nogmaals het blok is reeds volledig gereviseert!
 

Marthijs
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Marthijs

Het deel wat mij hier triggert is dat hij pas na een tijd begon te stotteren. Hierdoor denk ik aan een falende condensator omdat die wanneer koud prima werkt, maar wanneer deze warm word stopt met werken. Probeer deze eens te vervangen aangezien het een relatief goedkoop deel is.

Kijk ook eens naar de ontsteking timing. Wellicht is deze verlopen waardoor je wel vonk hebt, maar niet op het goede tijdstip en dus geen (goede) ontbranding.

Een laatste ding wat ik kan bedenken, waar je misschien mee moet beginnen, is het schoonmaken van de uitlaat. Wellicht is er een plakaat roet losgekomen en de is uitlaat (deels) geblokkeert.

Succes!

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Bjorn,

Brandstofsysteem lijkt in orde als de bougie nat is. Blijft over een probleem met je ontsteking. Als het blokje conmpleet is gereviceerd, zou ook de ontsteking meegenomen moeten zijn. Ik zou dus zeker terug gaan naar degene die het blokje heeft gereviceerd om er naar te laten kijken. Het lijkt erop dat er een condensator naar de gloria is.

Ik zou ook zeker controleren of je hele setje (cilinder, zuiger, carburateur) origineel is. Als er aan gerommeld is, krijg je de boel moeilijk afgesteld.

Succes,

Goof

Bjorn!
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Bjorn!

De uitlaat heb ik helemaal schoongemaakt en uitelkaar gehad.
Kan het zijn dat de contact punten versteld zijn?
Dat hij daarom niet meer start? De vonk is wel goed

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Dat zou raar zijn als hij gereviseerd is, daar eindig je het project mee. Er staat een goede handleiding bij documenten. Ook lijkt het me raar dat het daar aan ligt als het opeens gebeurde. En zonder uitlaat rijden, kun je ook nog proberen, heb je die ook weer uitgesloten 

Bjorn!
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Bjorn!

Ik heb de uitlaat uitelkaar gehad en helemaal schoon gemaakt.
Als die vies is zou dat wel heel raar zijn denk ik.

Het einige wat kan zijn dat de cp's niet meer juist zijn afgesteld



Over dit topic

Gestart 27 Juni 2018 door Bjorn!

Laatste reactie door Bjorn!


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: