Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta Funny, technische vraag!? wie o wie kan mij helpen?

kevin schepers
Citeer
Privébericht
Naar profiel
kevin schepers

Beste sparta vrienden.

 

ik heb een sparta funny en een technisch probleem,

sinds een paar maanden zit ik op dit forum dus ik zal me eerst even netjes voorstellen...

 

de naam is kevin, kom uit de achterhoek en ben 24 jaar.

ben werkzaam als automontuer met functie technisch specialist.

ik bezit sinds 2006 al een sparta funny en heb er veel plezier mee en rijdt er met graag mee naar het werk.

op het uitelijk is hij in orginele staat met 12inch wielen,motorisch is hij wat opgevoert en loopt top 35 op de rechte weg (snorfietsblok)

Echter vind ik dit niet genoeg en heb een cilinder gekocht voor een bromfiets blok, in de hoop dat hij net wat vlotter weg rijd.

zoals ik gelezen had zitten de boutgaten van de cilinder van een snorfiets op een andere plek dan een bromfiets cilinder, dit heb ik opgelost(gaten geboort ect)en de snorfiets loopt nu met het bromfiets cilindertje.

echter nu komt het probleem, hij trekt nu als een beer(zoals ik graag wou) maar zodra hij 25 loopt ong dan valt het vermogen ineens weg en gaat hij niet harder, ook niet als hij heuvel afgaat, voelt dat hij sneller wilt gaan maar hij gaat niet harder.

het klinkt alsof de decompreseer lek, maar dat doet hij niet.komt ook een ratelend geluid vanaf zoals het klinkt als de decompresser open staat.

ik heb er een 12inch bling carburatuer opzitten en allerlei sproeiers/standen geprobeert maar niks helpt.

komt iemand dit probleem bekend voor? en is er nog een ander verschil in de onderblokken tussen een 504 snorfiets of een 504 bromfiets?

gr kevin

 

 

 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

onderblokken zijn nagenoeg gelijk, maar de koppelingspalten en uitvulling van het platenpakket zijn anders,dus je komt anders op toeren.

meet even op welke dikte de platen zijn die er nu in zitten, gaat om d estalen platen en om de jurid platen, afhankelijk daarvan kan ik je zeggen wat je moet wijzigen om op een bormfiets koppeling uit te komen.

andere wijziging die je moet toepassen is een wijziging van de sproeier grootte, wat heb je er nu in?

en welk spruitstuk?

kevin schepers
Citeer
Privébericht
Naar profiel
kevin schepers

hallo maarten.

 

bedankt voor je bericht.

 

ik zal de platen gaan opmeten, moet ik ze hiervoor demonteren? enige tips?

de carburatuer die erop zit is een 12mm en heb diverse sproeiers geprobeert, 48/50/52 en ook 2 verschillende sproeier naalden geprobeert korte en lange.

de inlaat spruitstuk wat erop zit is van een bromfiets, ik heb er 2 liggen waarvan 1 met een venturie/vernauwing en 1 zonder dus grotere inlaat, uiteraard heb ik de inlaat met de grotere opening gebruikt.

 

 



Over dit topic

Gestart 6 September 2013 door kevin schepers

Laatste reactie door kevin schepers


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: