Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta Gf 50 sport bj 1962 komt niet op toeren

Citeer
Privébericht
Naar profiel
Bewerk dit bericht

Hallo Spartanen,

Ik zit met een groot probleem en dat is alsvolgt , na een lange toertocht van 85 km begon m'n brommerke opeens te schokkeren en te klapperen en viel toen stil maar na een aantal keren aantrappen deed hij het weer om na een stukje rijden weer met hetzelfde euvel stil te vallen en ben zo naar huis gesukkeld . In eerste instantie dacht ik dat de condensator was overleden en heb een nieuwe ( Effe ) condensator geplaatst en starten doet hij nu direct maar met gas geven komt hij niet op toeren en houd iedere keer in . ik heb de carb. en benzine toevoer nagezien en dat is oké , maar geen verbetering. Wel heb ik in een dorpje bij mij in de buurt getankt met een ouderwets met de hand bediend vatpompje en aan de pompbediende gevraagd wat de verhouding van de mengsmering was en daar schrok ik even van en bleek een op dertig te zijn. Zou dit er ook mee te maken kunnen hebben of zou het een andere oorzaak kunnen hebben. De puntjes zijn ook nog niet zo oud en staan precies op tijd.

Wie wat het kan zijn en hoor het graag.

Rien.

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Heb je de uitlaat al eens ontkoold? Probeer hem eens te starten zonder uitlaat en kijk eens wat hij dan doet..Mvg Stijn

Rien48
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rien48

Hallo Stijn, 

De uitlaat is brandschoon , maar heb inmiddels contact gehad met Clemens Jansen van het JLO museum en zijn tot de conclusie gekomen dat de ontstekingsspoel is overleden en ik een nieuwe zal moeten monteren .

Gr. Rien.

Over dit topic

Gestart 17 Mei 2016 door

Laatste reactie door Rien48

Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Ik heb geen idee. Ik heb de olie nog nooit bijgevuld. Wat voor olie...
9 September | 13:53 uur door Jordie

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: