Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta GG 50

willem
Citeer
Privébericht
Naar profiel
willem

Ik ben met de sparta naar rdw in Arnhem geweest

Viel allemaal niet mee om gekeurd te worden

Het betreft framenr.plaatje dat er op geschroefd was

Mocht absoluut niet en had evt, vervangen kunnen worden of in het verleden en plaatje gekocht kunnen worden

Moest framenr.ingeslagen worden kon niet gelijk moest speciaal een afspraak voor gemaakt worden omdat het veel tijd inneemt en kosten rond 100 euro en herkeuring 27.50

Motor nr. en framenr. aantonen dat het bij elkaar hoort?

Kan in die 50 jaar toch allang een ander blokje opgezet zijn lijkt me

Binnen 3 maanden terug anders kan alles weer opnieuw

En datum eerste toelatingting aantonen(hoe  kom ik daar nu aan?)

Herkomst aantonen van wie je hem gekocht hebt, met orginele bon en framenr.datum etc.

en handtekening etc. hoelanf die vorige eigenaar hem gehad heeft en van wie die hem heeft gekocht etc.

De techenische keuring kreeg die ook gelijk en dat viel mee,was in orde

Dit alles koste bij elkaar al 162.50 euro

Een vraag wie heeft er evt. een boekje van de technische gegevens van de sparta gg 50 uit 1963?

Hoe kan ik ze bij rdw overtuigen dat blok bij dit framenr. hoort?

Waarschijnlijk is dit wel het orginele blok volgens vorige eigenaar

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

welk typekeur staat er in het frame geslagen of op een sticker?

framenummer zit van origine met twee nageltjes vast, maar inslag komt vaker voor.

Bouwjaar kun je aantonen met een scan uit de onderdelenlijst, daar kan ik je aan helpen.

Blok en framenummer komen bij Sparta nooit overeen. Type motor staat weer op het overzicht van het typekeur gespecificeerd.

Toelating staat ook weer op typekeur, afhankelijk van het nummer dat er op staat kan ik je eventueel aan een scan helpen, heb van de meeste versies wel een scan. Maar er zijn verschillende keuren bij de GF/GG gebruikt. Had weer te maken met verschillen in uitvoering van het blokje, uitlaat, vermogen etc.

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Beste Maarten,

ik heb volgens mij een Sparta GG50 Tour; althans zou het volgens de vorige eigenaar moeten zijn. Het klopt ook wel als ik het uiterlijk vergelijk met de modellenlijst op deze site. De kleurstelling is groen met het grijs. Ik ben de brommer aan het reataureren en zal hem moeten laten keuren. Maar nu heb ik het volgende probleem. Als ik op de RDW lijst op de site van oudebromfiets.nl kijk, hoort het nummer van de typegoedkeuring B 2021, B 2025, B 3010 te zijn. Op mijn frame staat het nummer B 9047 ingeslagen. Dit nummer hoort bij en GE 50 of een GD 50 Sport als ik de lijst moet geloven. Heb ik nu een "verkeerd" frame voor het type brommer (of een verkeerde opbouw bij het frame). Is dit een probleem bij de keuring? Het framenummer is 203874 en het nummer van het blok van het stuur is 53087. Nummer van het motorblok is 481464326 (GA5BS2). Misschien weet iemand hoe het zit en of ik met dit frame een probleem heb bij de keuring.

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Hoi Goof, ik heb u een PBtje gestuurdWink zodoende kan ik u een andere lijst doorsturen.

bertvanamersfoort
Citeer
Privébericht
Naar profiel
bertvanamersfoort

volgens het frame nummer is het bouwjaar 1962.type is dan gf .ingeslagen nummer 9047 is voor dit jaar en type.alleen motor type klopt uit fabrieks gegevens niet,dit moet   g50n zijn. bij een drie versnelling is het b nummer  b0031.grt  bert

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Beste Bert,

Bedankt voor je reactie. Begrijp dat de eerste letter van het framenummer het bouwjaar is. Als ik in de originle TNO lijsten kijk (pag 59) dan staat bij de GG 50 Tour ook nummer B9047; dusss?? Maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit of het een GF of een GG is. Waar het mij om gaat is of ik problemen krijg als ik deze brommer met dit blok ter keuring aanbiedt. Of kan ik beter een ander blok opscharrelen? Hoor graag van iemand. Gr. Goof



Over dit topic

Gestart 27 Januari 2014 door willem

Laatste reactie door Goof


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: