Onlangs bracht ik mijn Sparta met G50 piano 1965 binnen na heel wat technische problemen. De cilinder, piston en koppelingsplaten werden vervangen. Ook de pianosnaar werd vervangen door een tandwiel en ketting.
Nu zit de compressie zeer goed en heb ik hem al 200km ingereden maar ik merk toch nog steeds een terugval in snelheid bij het oprijden van een heuvel. Van 45/50 op vlakke weg naar 35 op een heuvel.
Nu merk ik wel dat de uitlaat en uitlaatbocht versleten zijn. Kleine gaatjes en rook die uit de overgang tussen bocht en demper komt. Heb hem al eens uitgekoold (benzine en een vuurtje) maar ik merk niet echt verschil.
Nu vraag ik mij af of een nieuwe bocht en uitlaat een groot verschil kunnen maken? Zo ja welke bocht en uitlaat zouden geschikt zijn? Zie enkele diameters als ook verschil tussen schuin/recht/sigaar op leertouwer.
Las ook ergens dat de afstand bocht in demper een verschil maakt?
Vriendelijke groeten