Hallo allemaal,
Ik ben Mathieu en ik ben de trotse eigenaar van een Sparta Lucky uit 1974 met een Sachs 504-motor.
Het heeft de afgelopen twee jaar als een charme gelopen, maar ik heb onlangs een heel duidelijk en behoorlijk luid ratelend geluid opgemerkt dat meestal uit het motorblok komt telkens wanneer ik stop met accelereren. Hij maakt helemaal geen geluid bij het accelereren maar zodra ik gas geef, hoor ik een zeer onaangenaam geluid uit de motor komen. Het geluid begint te verdwijnen als de bromfiets vertraagt en verdwijnt volledig als hij stopt.
Ik heb vrijwel alle verschillende koppelingsonderdelen vervangen door nieuwe in de hoop dat het geluid afkomstig was van een versleten onderdeel, maar ik heb duidelijk nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb het vliegwiel gecontroleerd en het lijkt niet los te zitten of iets dergelijks.
Ik heb geen opties meer: kan het nog steeds iets mis zijn met de koppeling of zie je iets anders zoals een tegendrukprobleem met de uitlaat misschien? Voorlopig kan ik mijn brommer niet laten rijden door het lawaai.
Hier is een video - we kunnen het geluid horen van 0,4 ". Het is niet erg luid op de video, maar het is veel luider in het echt.
https://www.youtube.com/watch?v=AYcju109WR8
Bedankt voor je hulp!
Mathieu