Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta Lucky (Sachs 504 - 1974) - klikgeluid bij vertraging

mathdewa
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mathdewa

Hallo allemaal,

Ik ben Mathieu en ik ben de trotse eigenaar van een Sparta Lucky uit 1974 met een Sachs 504-motor.
Het heeft de afgelopen twee jaar als een charme gelopen, maar ik heb onlangs een heel duidelijk en behoorlijk luid ratelend geluid opgemerkt dat meestal uit het motorblok komt telkens wanneer ik stop met accelereren. Hij maakt helemaal geen geluid bij het accelereren maar zodra ik gas geef, hoor ik een zeer onaangenaam geluid uit de motor komen. Het geluid begint te verdwijnen als de bromfiets vertraagt ​​en verdwijnt volledig als hij stopt.
Ik heb vrijwel alle verschillende koppelingsonderdelen vervangen door nieuwe in de hoop dat het geluid afkomstig was van een versleten onderdeel, maar ik heb duidelijk nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb het vliegwiel gecontroleerd en het lijkt niet los te zitten of iets dergelijks.
Ik heb geen opties meer: ​​kan het nog steeds iets mis zijn met de koppeling of zie je iets anders zoals een tegendrukprobleem met de uitlaat misschien? Voorlopig kan ik mijn brommer niet laten rijden door het lawaai.

Hier is een video - we kunnen het geluid horen van 0,4 ". Het is niet erg luid op de video, maar het is veel luider in het echt.

https://www.youtube.com/watch?v=AYcju109WR8

Bedankt voor je hulp!

Mathieu

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Hoi Mathieu, het geluid wat je hoort kan ik niet zo 1-2-3 plaatsen. Het zijn van die dingen soms waar je je suf naar kunt zoeken. Zo heb ik laatst een resonerend geluid opgelost van mn GI50 door t achtertandwiel opnieuw vast te zetten en nauwkeurig te centreren. Het zijn soms kleine dingen, ketting op juiste spanning? Verder alles goed vast? Gewoon alles maar nalopen zou ik zeggen.. succes en laat t even weten als je  t gevonden hebt, dan kan n ander daar ook weer zn voordeel mee doen. Groet Ronald

mathdewa
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mathdewa

Hallo Ronald,

Hartelijk dank voor uw antwoord en de oplossingen. Tot slot heb ik gisteren wat aanpassingen gecorrigeerd en het probleem bleek eigenlijk van de ketting te komen die niet strak genoeg was. Ik heb het uitgerekt volgens de aanbevelingen op het forum en duidelijk, nu geen problemen meer! Ik kan niet wachten tot het weer beter wordt, zodat ik weer de weg op kan.

Fijne dag en nogmaals bedankt ! Groetjes, Mathieu

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Top dat t opgelost is! Nou weer lekker verder touren!

Groet Ronald

Over dit topic

Gestart 10 Oktober 2022 door mathdewa

Laatste reactie door Ouwe Luuk

Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: