Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta spartamatic av 1969. Loop slecht tips?

Iply
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Iply
Hallo ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Jos Lange ben 21 jaar en ik heb sinds eergisteren een mooie Sparta spartamatic av uit 1969. Tot op vandaag reed hij goed. Ik ben er vandaag een stuk mee gaan rijden. Hij starten goed. Tot op de terug wel. Uit het niets begon hij in te houden. Daarna moest ik stoppen toen viel hij uit. Na het starten maakte hij veel lawaai en komt bijna niet voor uit. Dus ik heb hem uit gezet en naar huis gefietst. Weet iemand wat het probleem kan zij?? Ik ga er morgen samen met mijn vader naar kijken dus alle tips zijn welkom Groetjes Jos
electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Hallo,

Leuk dat je een sparta gekocht hebt.

Kijk aller eerst eens of er niet een berg roest in de tank zit, ik denk namelijk dat het uitvallen komt door een vieze tank/ vuil in de carburateur.

Maar daarvan gaat ie geen herrie maken, hoe klinkt het geluid? krijsend/loopt ie gewoon heel hard stationair/uitlaat lek?
Probeer het eens te omschrijven.

En kan je hem nogwel "normaal" starten?

wijnbelt
Citeer
Privébericht
Naar profiel
wijnbelt

Hoe is het met je uitlaat verstopt??

Iply
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Iply
Hij start wel maar zoals ik zij maakt hij dan veel lawaai. Het geluid is een beetje moeilijk te omschrijven. Maar zodra ik het gas los laat en bijna tot stilstand kom valt de motor uit. Stationair loopt die bijna niet omdat hij dan uitvalt. De uitlaat weet ik niet. Zover ik weer is die nog goed. En het geluid kwam in 1 keer zeg maar
In Rook Opgegaan
Citeer
Privébericht
Naar profiel
In Rook Opgegaan

dit lijkt me een gevalletje van de carburateur die verstopt is?

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Ja, maar daar maakt ie geen lawaai van.

wat lawaai kan maken zijn lagers of de zuiger die te krap zit, maar dan maakt ie pas herrie na een tijdje. Koppeling zou ook nog kunnen, is een zwak punt bij de ilo mm540 blokjes

Over dit topic

Gestart 1 April 2012 door Iply

Laatste reactie door Iply

Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: