2D en membraan? mmkay daar is ene onderblok gewisseld, ach binnenwerk is gelijk maar kan wat verwarring geven wanneer je het er over hebt. Welke carburateur hebben ze gemonteerd? En belangrijker, welk membraan zit er op gezet? Meet de gaten van het membraan eens op.
32 achter is origineel en ook goede maat. Kleiner hoeft niet.
Loop de voorkant even na, zou een 13 tands moeten zijn. Korte 1 zou kunnen komen door een te klein voortandwiel. Haal het deksel maar eens los. Je hoeft buiten de koppelingskabel en trapper niet veel los te halen.
Qua demper, niet origineel, maar kijk even of er een drosselpijp in zit. Demper even loshalen en voel of er binnenin vanaf de aansluitkant van de bocht nog een pijp doorloopt in de demper. oirignele dempers en oude immittaties hebben die pijp en beperken gigantisch.
Ter illustratie, ik heb zelf een moderne 28mm demper op een membraanblok (50/2 MLA) en die rijdt met 13:32 makkelijk 50-55. Maar heb wel met zorg ontsteking gesteld, goede carb er bij gezocht etc.
Uitlaatbochten hoeven niet per se dikker, kan ook niet bij een membraan. Maar alles moet wel goed schoon zijn. Ik rij zelf op al mn brommertjes met 27/28mm bochten. Mijn 4v rijdt alsnog 55 en dat is hard zat, kan harder maar heb hem express laag vertand met een 11 voor, maar dat allemaal terzijde.
Lengte van je bocht meten:
Haal de bocht los en meet met een meetlint binnenlangs en buitenlangs de strekkende lengte. Textielmeetlinten zijn hiervoor het makkelijkst. Ideale lengte voor een membraanblokje is 45cm. Maak nu meteen ook even de uitlaatpoort schoon.
15 in zn 1 vind ik laag, een 2 bak moet je fiks verder kunnen doorttrekken.Kun je doortrekken tot flink hoge toeren?
is demper goed schoon van binnen? Rooster halverwege ook goed schoon? Anders even goed doorprikken en kool wegsteken.
Op welk tijdstip staat de ontsteking?
Zo weer even genoeg punten aangehaald, sleutel ze!