Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta sport 2v 1969 ietsjes harder laten rijden

goudse
Citeer
Privébericht
Naar profiel
goudse

wat maarten bedoeld is een open uitlaat dus geen expansie uitlaat.

bv zo een uitlaat.[zie foto]

deze is tekoop bij oldtimerdelen.nl alleen moet je de uitlaat met de 28mm aansluiting hebben volgens mij.

als je bocht teminste deze diameter heeft.

ik denk dat je de uitlaat artiknr 1151 moet hebben.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

27 naar 28mm brengen doe je eventueel met een reepje blik van 2cm breed van een frisdrankblikjeWink

maar ik bedoel inderdaad een meer open uitlaat, de 1151 is inderdaad de goede. Heb hem er zelf ook op, trekkracht verbeterd flink top neemt ook wat toe, wil je dan nog meer qua vermogen dan kun je qua achtertandwiel gaan zakken,

origineel is 32 tanden, met bocht op 45cm en deze demper kun je met gemak naar 28 tanden achter. Mist de cilinderset goede compressie heeft natuurlijk.

Sparta_sport_1976
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta_sport_1976

Kan ik best ook een andere voorbocht kopen dan (de 28mm versie) op oldtimerdelen.nl ? Dan gaat alles wat beter passen denk ik :) en is die voorbocht op oldtimerdelen 45 cm (art. nummer 6077) ? Dan kan ik de nodige onderdelen bestellen :)

Alvast bedankt voor jullie reacties ;)

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

de bocht is dan nog langer, past dan allemaal net wat makkelijker, maar even frutten met een randje blik vind ik meestal ook niet zo erg, iedere euro bespaard is er eentje toch?

maar opmeten met een meetlint, lineaal etc kan iedereen en dan even afzagen, ik meet altijd 1x buitenom en 1x binnenlangs, zet bij beide lengtes een markerstreep en zet de zaag er precies midden tussenin.

Sparta_sport_1976
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta_sport_1976

Ik heb voor de goedkopere oplossing gekozen, en heb de nodige onderdelen besteld.Ik ben benieuwd naar het resultaat :) Ik post later het resultaat ;) duurt een 4 a 5 tal dage eer de bestelling hier aankomt

Sparta_sport_1976
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta_sport_1976

Ik heb de nieuwe uitlaat eronder gezet, maar ik merk eigenlijk niet echt verschil. Brommer haalt ook net geen 50 meer op de teller. Misschien moet ik de ontsteking is nakijken of die wel goed ingesteld staat.

Over dit topic

Gestart 7 Augustus 2013 door Sparta_sport_1976

Laatste reactie door Sparta_sport_1976

Meest recente posts

Verlichting Sparta GI50 Sport
Bedankt!
20 September | 13:29 uur door Mika

Peter Huitema
Hoi Peter, Dit is schrikken. Wij wensen jou en je familie veel...
19 September | 18:49 uur door Rien48

Voorstellen + een vraagje
Hoi Fien, ik zal je een pb sturen
15 September | 21:51 uur door Ouwe Luuk

3D printen
In Zwolle zit ook iemand die dat doet dacht ik. Die adverteerd soms...
15 September | 01:17 uur door Ouwe Luuk

Hallo!
Hoi Mika, Welkom in deze gezellige club (ik ben zelf ook nog vrij...
13 September | 10:27 uur door McSilver

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: